دستگاه cnc ارزان بخریم یا نه؟وقتی که فرصت خرید دستگاه cnc ارزان برای ما پیش بیاید معمولاً با کمی ترس و اضطراب نسبت به آن رفتار می کنیم و ممکن است از چند نفر آشنا در این زمینه بپرسیم. متاسفانه برخی به جای مشورت در این زمینه، بلافاصله برای خرید اقدام می کنند . اما به طور کلی ارزان بودن دستگاه cnc منوط به برخی ویژگی های خاص است که ممکن است خوب یا بد باشد.

برای اینکه دردسر کمتری بابت خریددستگاه cnc ارزان متحمل شوید در این مطلب تلاش داریم که در مورد ارزان بودن دستگاه ها صحبت کنیم و توصیه هایی در مورد خرید آنها داشته باشیم.

 

دستگاه cnc ارزان چوب

حقایقی در مورد دستگاه cnc ارزان

همراه کردن تکنولوژی های کامپیوتری و استفاده از نرم افزارهای هوشمند در دستگاه سی ان سی باعث شده که در اغلب موارد ما با یک دستگاه گران قیمت مواجه باشیم. اما این دلیل نمی‌شود که ما همیشه خود را برای قیمت بالای آنها آماده کنیم و گاهی ممکن است در بازار با مواردی مانند دستگاه دستگاه cnc ارزان مواجه شویم. به طور کلی ارزان بودن دستگاه های سی ان سی منوط به چند ویژگی است:

یک دستگاه سی ان سی رومیزی کوچک از لحاظ ابعاد حرکتی و توانایی تراشکاری نسبت به دستگاه های صنعتی قابلیت کمتری دارد. این یعنی در مورد کاربرد دستگاه تراش در حوزه‌های مختلف محدودیت هایی تعریف می‌شود و نمی‌توانیم آن را یک دستگاه همه کاره معرفی کنیم. این دستگاه ها برای کارگاه های کوچک خانگی و برای کسانی که سرمایه اولیه چندانی ندارند بهترین انتخاب ممکن برای راه اندازی کسب و کار است.

اما نکته اساسی در انتخاب و خرید دستگاه cnc همانطور که در مقاله جامع دیگری بررسی نموده ایم تناسب آن با انتظار شما از یک دستگاه cnc می باشد.

قیمت-دستگاه-سی-ان-سی-سنگ-در-ایران

انتظارات خود را قبل از خرید cnc بدانید از دستگاه cnc ارزان

مهم‌ترین نکته قبل از گشتن در اینترنت یا حتی مطالعه در مورد دستگاه سی ان سی بررسی نیازهای فعلی و در نظر گرفتن نیازهای آینده کارگاه است. اما برای انتخاب بهتر باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • قطعات و موادی که انتظار دارند دستگاه روی آنها کار کند چه هستند؟

  • در ساخت دستگاه‌های مختلف نیاز به چه سطحی از دقت دستگاه دارم؟

  • برای کار دستگاه نیاز به چند محور هست؟

  • چگونه می‌توانم بین سرعت، دقت، انعطاف پذیری و قیمت تعادل برقرار کنم؟ در موارد خاص، انتخاب مدل کندتر ممکن است به معنای دقت بیشتر در قیمت پایین‌تری باشد.

  • اندازه‌ها، پیچیدگی‌ها و درجه بندی متریال هایی که با آنها کار می‌کنم چیست؟

صادرات-سی-ان-سی-سنگ-در-دکتر-سی-ان-سی

به چه نکاتی برای یک انتخاب درست در خرید دستگاه cnc ارزان دقت کنیم؟

  • ابعاد، اشکال و متریال قطعات ساخته شده

  • چرخه تولید و زمان چرخش، به عنوان مثال پردازش دسته‌ای کوچک در مقابل بزرگ

  • اندازه فضاهای کاری، به عنوان مثال اندازه میز، اندازه ابزار، اندازه چاک و زمان تغییر ابزار

  • طول، عرض، ارتفاع، تعداد قطعات تولید شده در یک چرخه و تعداد کارها در یک تنظیم دستگاه

  • ظرفیت ابزار و قدرت و عملکرد اسپیندل دستگاه (نیروی برش)

  • درجه اتوماسیون و کنترل دستگاه مورد نیاز

  • سازگاری با نرم افزار CAM موجود یا سایر برنامه‌های طراحی

  • تعداد محورهای ماشین کاری، به پیچیدگی قطعات تولیدی بستگی دارد

  • انعطاف پذیری دستگاه‌ها، یعنی در صورت نیاز می‌توانید کارهای دیگری را روی آن انجام دهید؟

  • زمان چرخش دستگاه

ماشین کاری cnc چیست؟کاربردهای آن

بررسی قیمت انواع دستگاه سی ان سی

با توجه به اینکه مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های سی ان سی در بازار وجود دارد، قیمت آنها از صدها هزار دلار تا صدها هزار دلار متغیر است. این نشان می‌دهد که کار شما برای خرید دستگاه cnc نسبتاً سخت بوده و باید وضعیت شرکت‌های تولیدی و همچنین آپشن ها و ویژگیهای دستگاه‌ها را در نظر داشته باشید.

اصولاً فاکتورهایی مانند معتبر بودن برند تولید کننده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعدد در دستگاه و همچنین بزرگ بودن اندازه دستگاه باعث بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود. فاکتورهای دیگری مانند گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین شرایط واردات و تغییرات نرخ ارز هم روی قیمت دستگاه تأثیر گذار هستند و باعث افزایش قیمت آن می‌شوند.

حالا زمانی که قصد خرید دستگاه cnc دارید باید بین فاکتورهایی مانند قیمت، کیفیت و میزان تولید تعادل برقرار کنیم.

نکات در انتخاب دستگاه cnc ارزان

هزینه خرید قطعات دستگاه سی ان سی و تعمیر و نگهداری آن را در نظر بگیرید

اغلب خریداران نسبت به هزینه قطعات و همچنین هزینه نگهداری دستگاه غافل هستند. در نظر گرفتن ابزار مناسب برای دستگاه می‌تواند چرخه طول عمر آنها را بیشتر کند و شما بازدهی بیشتری از دستگاه دریافت کنید. قطعات این دستگاه‌ها بسیار پیچیده هستند و ممکن است به صورت ۲۴ ساعته به کار گرفته شوند. به همین دلیل بالا بودن کیفیت آنها باید برای شما تبدیل به یک اولویت شود.

دستگاه ارزان قیمت ممکن است در طول عمر خود هزینه‌هایی برای شما به دنبال داشته باشد که بسیار گران‌تر از خرید یک دستگاه با کیفیت باشد. این صرفاً به دلیل پایین بودن کیفیت قطعات دستگاه است. شکست قسمت‌های مختلف همچنین می‌تواند برای اپراتور دستگاه و مالک آن ناامید کننده باشد. پس به عنوان یک توصیه سعی کنید که در وهله اول کیفیت دستگاه را نسبت به قیمت آن در اولویت قرار دهید.

درصورت نیاز به مشاوره در زمینه خرید دستگاه میتوانید با کارشناسان ماتماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *