کاهش هزینه ماشین کاری cnc با چند تکنیک ساده و اصولی

کاهش هزینه ماشین کاری CNC برای صاحب یک کارگاه یک موضوع طبیعی است و به طور مستقیم روی روند کلی کارگاه شما تاثیر می گذارد. هزینه کار با دستگاه های CNC به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اگر شما این فاکتورها را به درستی بشناسید، در مدیریت هزینه های کارگاه خود هم موفق عمل می کنید.

با توجه به این که بحث اقتصادی برای کارگاه ها بسیار مهم است، در ادامه به برخی از راهکارهای ساده و اصولی برای کاهش هزینه ماشین کاری CNC اشاره خواهیم کرد که طبیعتاً برای شما هم کارآمد خواهد بود.

1.کاهش هزینه ماشین کاری cnc با انتخاب متریال مناسب

یکی از سوالات اصلی که قبل از سفارش قطعه باید به آن پاسخ داده شود این است که چه ماده ای برای ساخت قطعه مناسب است ، جنس قطعه عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی است ، بسیاری از مواد را می توان ماشین کاری کرد ولی هر کدام خواص ، کاربردها و هزینه های منحصر به فرد خود را دارند.

قیمت مواد مختلف  بسیار متفاوت از هم دیگر است ، اما معمولاً بر اساس فراوانی و دشواری تولید قیمت گذاری می شود.برای کاهش هزینه ماشین کاری cnc قیمت مواد اولیه به کار گرفته شده متناسب با سفارش مشتری بسیار حائز اهمیت می باشد.

انتخاب متریال هم به عنوان ماده اولیه قطعه کار و هم از نظر چگونگی کار روی آنها تاثیر گذار است. شاید شما برای خرید یک ماده اولیه هزینه چندانی نپردازید، اما اگر ماشین کاری آن سخت باشد به احتمال زیاد هزینه ماشین کاری cnc به قیمت ماده خام گران تر تمام می شود.

به عنوان یک قانون کلی کار روی مواد نرم با دستگاه فرز CNC و دستگاه تراش CNC راحت تر است و طبیعتاً وقت کمتری از دستگاه شما می گیرد. در ضمن حذف مواد خطرناک که نیاز به اقدامات احتیاطی ایمنی اضافی دارند می تواند به کاهش هزینه ماشینکاری CNC کمک کند و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه شما مناسب باشد.

2.کاهش مدت زمان آماده سازی قطعه برای کاهش هزینه

عامل دیگری که در کنار جنس قطعه برای کاهش هزینه ماشین کاری cnc  باید به آن توجه ویژه ای کرد این است که چگونه قطعه ساخته خواهد شد.

مدت زمان آماده سازی قطعه به عوامل متعددی همچون کد نویسی CAM ، آماده سازی دستگاه و … بستگی دارد. هر چقدر قطعه پیچیده تر باشد به طبع آن زمان زیادتری صرف تنظیم و کد نویسی دستگاه خواهد شد بهتر است هر چقدر که امکان دارد قطعه را ساده طراحی کرد.

3. افزایش تعداد قطعات سفارشی

در صنعت مرسوم است هر چقدر تعداد تولید بیشتر شود هزینه تمام شده به ازای هر قطعه کمتر می شود.

دلیل این اتفاق این است که تولید کننده یک بار دستگاه را تنظیم می کند و چندین بار قطعه را تولید می کند.

4.کاهش مدت زمان ماشین کاری cnc

آخرین راهکار برای پایین آوردن هزینه تمام شده کاهش دادن زمانی است که قطعه در دستگاه در حال ساخت است.

این راهکار با استفاده از دو روش انتخاب جنس مناسب و هندسه قطعه قابل اجرا است.

درآخر

برای آنکه صنعتگران حرفه ای مانند شما بتوانند هزینه های ماشین کاری cnc را کاهش دهند علاوه برموارد بالا نیاز به مشاوره برای برنامه ریزی هستند دراین صورت باکارشناسان ما می توانند تماس گرفته وکمک بگیرند.

ازشمامیخواهیم دیدگاه های حرفه ای خود را برای ما ودوستان عزیزتان به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *