انرژی چین چیست؟همه چیز درباره محافظ کابل به انرژی که برای تنظیم کردن ولتاژ برق و لوازم برقی استفاده می‌شود، انرژی چین گفته می‌شود. این انرژی گاید از جنس پلیمر است و به دلیل استفاده از این ترکیبات در آن خاصیت‌های بسیاری از جمله ضد سایش دارد. لازم به ذکر است استفاده از پلیمر باید با توجه به میزان خمیدگی کابل انتخاب شود چرا که این میزان خم شدن نباید از مقدار معینی کمتر باشد. این نوع از انرژی با توجه به کاربردهایی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

انرژی-چین-چیست؟

وظیفه اصلی انرژي چین

همانطور که گفتیم زمانی که کابل‌ها را به صورت یک دایره خم و راست می‌کنید مدت زمان قطع شدن سیم‌ها بسیار به تعویق می‌افتد. وظیفه اصلی انرژی جین نیز همین کار است. همچنین انرژي گاید وظیفه دارد کابل‌ها را در برابر هر گونه برخورد با سیم‌های دیگر محافظت کند.

نحوه عملکرد محافظ کابل

همانطور که گفتیم قطعات انرژی چین جنسی از پلیمر دارند که به حرکت آن‌ها به صورت رفت و برگشتی کمک می‌کند. زمانی که محافظ کابل را به تعداد دفعات متوالی از سمت چب به سمت راست خم می‌کنید، بعد از گذشت چند رفت و برگشت، سیم‌های داخل انرژي گاید به دلیل کشش‌های متوالی قطع می‌شوند. این در حالی است که اگر کابل‌ها را به صورت یک دایره حرکت دهید، مدت زمان قطع شدن سیم‌ها عقب می‌افتد.

 

کاربردهای محافظ کابل

انرژی چین کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردها می‌توان به انتقال شلنگ‌های برق، گاز و مایعاتی که خمیدگی و شکستگی ندارند به تابلوهای برق تا محورها و موتورها است نام دارد. از دیگر کاربردهای انرژی گاید احتراق شلنگ‌های هیدرولیک و پنو متریک به ماشین متحرک اشاره کرد.

انواع انرژی محافظ کابل

  • انرژی چین بسته
  • انرژي چین باز

 انواع انرژی چین چیست؟

  • انرژی چین بسته

یکی از انواع مدل‌های انرژی چین، مدل بسته آن است. از این مدل معمولا در مکان‌هایی امکان پاشیدن و پخش شدن مواد شیمیایی وجود داشته باشد استفاده می‌شود تا طول عمر کابل افزایش پیدا کند.

  • انرژی چین باز

انرژی چین باز معمولا به علت نگه‌داری آسان از آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ایم مدل انرژی گاید در اماکنی که باز هستند و گرد و غبار زیادی وجود دارد استفاده می‌شود.

انواع انرژی چین چیست؟

جنس انرژی چین چیست؟

قطعات انرژی چین در واقع قطعه‌های کوچک از جنس فولاد، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو هستند که سبب ایجاد یک قطعه کامل می‌شوند. قطعه‌های انرژی گاید به کمک پین‌های کوچک به یک‌دیگر وصل شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را به آسانی جدا کرد. جدا شدن پین‌ها باید طبق دستورالعمل خاصی انجام شود. برای محاسبه قطر انرژی گاید در صورتی که قرار است از داخل آن کابل رد شود باید قطر کابل بزرگ‌‌تر را در 8 تا 10 ضرب کنید اما اگر قرار است شلنگ رد شود قطر آن را در 15 تا 20 ضرب کنید. البته در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از محافظ‌های کابل دارای قوس بالایی دارند.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب انرژی گاید

  1. شتاب حرکت
  2. سرعت حرکت
  3. طول حرکت
  4. شعاع خمش و سایز آن مطابق با کاربرد باشد
  5. مناسب بودن وضعیت محیط
  6. وزن کابل‌ها
  7. سایز کابل‌ها
  8. سایز شلنگ‌های عبوری
  9. وزن شلنگ‌های عبوری

چه نکاتی را در هنگام خرید انرژی چین باید در نظر گرفت؟

محاسبه طول

یکی از نکات مهم در هنگام خرید انرژی چین طول کابل‌ها است در این محاسبه باید یک یدک نیز برای احتمالاتی که ممکن است رخ دهد از جمله شکستگی قطعات در نظر گرفت. فرمول محاسبه بسیار آسان است. نصف طول حرکت + طول منحنی حرکت + مقدار دلتا

 

شیوه قرار گیری کابل‌ها

منظم بودن کابل‌های انرژی چین از دیگر نکاتی است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید. زمانی که شما یک انرژی گاید کوچک را صرفا برای صرفه جویی در هزینه انتخاب می‌کنید ممکن است کابل‌ها نتوانند یک خم بزرگ را ایجاد کنند در نتیجه دستگاه شما قطع و وصل‌های متعددی خواهد داشت که منجر به آلارم دادن درایوها می‌شود.

تنوع در انرژی محافظ کابل

دستگاه انرژی چین دارای دو مدل متفاوت هستند. دستگاه هوابرش و دستگاه چوب. این دو دستگاه تفاوت‌های بسیار با یک‌دیگر دارند. شاید تصور کنید سازنده انرژی گاید می‌توانست تنها یک مدل از این دستگاه را طراحی کند و لزومی به طراحی دو مدل نبود اما لازم است بدانید این تنوع به دلیل کاربردهای مختلفی است که دستگاه دارد و علت دوم سرعت حرکتی است که دارند.

بررسی کردن دقیق انرژی چین

بررسی کردن انرژی چین در هنگام خرید از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برخی از مواقع کسانی که برای بار اول اقدام به خرید می‌کنند اطلاعی درباره لزوم خرید سر و ته انرژی گاید ندارند و در نتیجه می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد. هر یک از این محافظ کابل ها سر و ته مخصوص به خود را دارند.

انرژی گاید, محافظ کابل,انرژی محافظ کابل

درآخر

از جمله دستگاه‌هایی که به شما در قطع و وصل کردن ولتاژ برق کمک زیادی می‌کند، بدون شک انرژی چین است. در این مقاله تلاش کردیم این دستگاه  و کاربردهای آن را بیشتر به شما معرفی کنیم تا در هنگام خریدانرژی چین اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید و در حین استفاده دچار مشکل جدی نشوید.برای خرید بامشاوران ماتماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *