افزایش طول عمر دستگاه سی ان سی cnc ،یکی از مهم ترین مورد در نگه داری دستگاه های سی ان سی می باشد زیرا که این دستگاه محل رزق شما می باشد اما حفظ و نگه داری چیز های ارزشمند نیاز به دقت و تامل و اموزش دارد که این مورد در مجموعه دکتر سی ان سی امکان پذیر شده است.

افزایش طول عمر دستگاه های سی ان سی

دستگاه های سی ان سی cnc جزو دستگاه های هزینه بر و پر کاربرد می باشند که کار ونگه داری آن ها نیازمند دقت بالاتر و آموزش می باشد اما با رعایت چند نکته کوچک می توان به راحتی این مهم را به دست آورد.

 درافزایش طول عمر دستگاه سی ان سی cnc باید چند نکته به دقت رعایت شود:

نکته اول :

کنترل سرعت محور ها و کورس ها حرکتی می باشد با افزایش بی مورد و بیش از حد آن سلامت دستگاه سی ان سی به خطر خواهد افتاد , پس با کنترل ونگه داری سرعت در میان اندازه استاندارد به راحتی می توان درجهت نگه داری و حفظ دستگاه سی ان سی خود  کوشا باشید ، خود کمک کنید .حتی اگر شما یک اپراتور دستگاه سی ان سی می باشید با رعایت این نکته می توانید به یاری خود و کارفرمای خود بیایید .

نکته دوم :

روغن کاری کردن محورها ، محورهای x,y,z را به طور روزانه کنترل و روغن کاری نمائید . روغن کاری ریل  واگن ها به طور مناسب بسیار مهم است و باید حتما توسط کاربر یا اپراتور دستگاه سی ان سی به طور مداوم  انجام  وچک شود.

دستگاه cnc

نکته سوم:

کنترل روغن پنوماتیک و میزان آب داخل دستگاه که یکی از مهم ترین موارد می باشد وبه صورت هفتگی باید چک وکنترل شود.

نکته چهارم:

همانطور که می دانید و در مقالات قبلی به ان اشاره کردیم (در این زمینه در سایت دکتر سی ان سی بخوانیم) دستگاه سی ان سی داری بخشی به نام دنده شانه ای می باشد که برای مراقبت از آن باید از قرار گرفتن اجرام و کثیفی ها داخل آن ها جلوگیری شود ، همانطور که  می دانید محیط های کاری ، کار با دستگاه  های cnc به علت وجود ضایعات در کار بسیار دارای اجرام ناخواسته و مخل در کار دستگاه می باشد که این مورد با کنترل اجرام داخل دنده شانه ای های دستگاه قابل کنترل می باشد.

در ادامه:

باید بدانیم برای نگه داری مناسب از دستگاه های سی ان سی ابتدا باید کامل دستگاه را بشناسیم  وبه قسمت های تشکیل دهنده آن تسلط و شناخت کافی پیدا کرده و مانند هر دستگاه دیگری مانند یک ماشین حتی موارد مصرفی اعم از آب و روغن و… را کنترل نموده  وبه روز آن ها را بررسی نماییم .

برای اوورهال دوره ای و کسب راهنمایی های مناسب در این زمینه دکتر سی ان سی همیشه در کمترین فاصله از شما در دسترس خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *