پیشرفت سی ان سی و انقلاب صنعتی چهارم همه چیز در مورد سرعت بیشتر، کارایی بالاتر و توجه به پایداری است. در چنین منظره‌ای، اتوماسیون همچنان نقش کلیدی را در فعالیت‌های تولیدی ایفا می‌کند، در حالی که ابزارها و تجهیزات مدرن و مبتنی بر داده‌ها مانند ماشین‌های تراش CNC و ماشین‌کاری CNC، نوآوری را هدایت می‌کنند.

به عنوان نقطه اوج چنین فعالیت‌هایی با سرعت بالا، قطعات چرخشی دقیق با تحقق طرح‌های پیچیده، معرفی مزایای ساختاری، و ایجاد قطعاتی که با هیچ روش تولید دیگری نمی‌توان به‌طور سودآور بازتولید کرد، مزیت رقابتی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. در این یادداشت، اجازه دهید نگاهی به مزایای مختلف ارائه شده توسط اجزای چرخشی دقیق بیندازیم:

آنچه در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد
با پیشرفت سی ان سی در زمان استفاده از ماشینکاری CNC ضایعات کمی تولید می کند
ایرادات صفر و دقت بیشتر
تولید سریعتر و کارآمدتر
مونتاژ سریعتر
افزایش ایمنی پرسنل
کاهش در مصرف انرژی
ماشینکاری CNC منجر به کاهش هزینه های تولید می شود

پیشرفت سی ان سی و 7 راه حل آن

با پیشرفت سی ان سی در زمان استفاده از ماشینکاری CNC ضایعات کمی تولید می کند

ماشین‌های CNC بر روی برنامه‌های نرم‌افزاری اجرا می‌شوند که تحت بهینه‌سازی تکراری هستند که بهترین راه را برای تبدیل یک قطعه بدون ضایعات ایجاد می‌کند. چنین کدهایی همچنین ممکن است مشمول شبیه سازی هایی باشند که کارایی برنامه حاکم را قبل از اجرای آن بررسی می کنند.

به این ترتیب، مدل نهایی CAD-CAM به جای روش آزمون و خطای بهبود طراحی، نتایج را تولید می‌کند و ارزش را از چرخه اول ارائه می‌کند.

به علاوه، از آنجایی که تمام ماشین‌های فرز دقیق بر روی برنامه‌های نرم‌افزاری قابل تکراری کار می‌کنند که از ابزارهای ثابت در مسیرهای ثابت استفاده می‌کنند، استفاده هوشمندانه از مواد خام در دسترس است. در نتیجه، اکثر ماشین‌های CNC بسیار پیشرفته می‌توانند به تولیدکنندگان کمک کنند تا ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

ایرادات صفر و دقت بیشتر
از آنجایی که ماشین‌های تراش دقیق به طور مستقل و بدون هیچ گونه مداخله دستی کار می‌کنند، احتمال نفوذ خطاهای انسانی به فرآیند تولید را دور می‌زنند که منجر به نقص می‌شود. با کدها و برنامه‌های نرم‌افزاری که فرآیند پایان به انتها را اداره می‌کنند، ماشین‌ها می‌توانند دقت بیشتری را بدون هیچ نقصی ارائه دهند.

بعلاوه، این ورودی‌ها تقریباً در طول کل فرآیند تولید، چرخه به چرخه تغییر ناپذیر می‌مانند، مگر اینکه عمداً تغییر کنند، که در محصولات نهایی نیز سازگاری دارد. علاوه بر این، ماشین‌ها می‌توانند برای ساعت‌های طولانی بدون هیچ وقفه‌ای کار کنند و کیفیت کارهای تولید شده را به خطر نیندازند

 

تولید سریعتر و کارآمدتر با پیشرفت سی ان سی

هنگام کار با ماشین‌های فرز، می‌توان آن‌ها را در سریع‌ترین تنظیمات آن‌ها برای مطابقت با تقاضاهای افزایش یافته کار کرد. به علاوه، همانطور که قبلاً گفته شد، این ماشین‌ها می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته بدون خستگی، بدون وقفه و بدون هیچ گونه معاوضی کار کنند.

چنین امکاناتی، همراه با این واقعیت که دستگاه همچنان دقت بالایی را حفظ می‌کند و هیچ گونه منابع مادی را هدر نمی‌دهد، آن را به یکی از بهترین راه‌ها برای سریع، کارآمد و مقیاس‌پذیر ساخت بدون هیچ گونه مسئولیت هزینه تبدیل می‌کند.

مونتاژ سریعتر با ماشین کاری سی ان سی
با جدا کردن ظرفیت تولید از تعداد کارکنان مورد نیاز، واحدهای تولیدی را می توان با انتقال نیروی انسانی به سمت پایین خط مونتاژ کارآمدتر کرد. خطوط مونتاژ دستی در تنظیمات با تولید بالا و جایی که مونتاژ محصول به حدی پیچیده است که نیازمند مهارت‌های تخصصی است که ماشین‌ها نمی‌توانند آن‌ها را تکرار کنند، مؤثرتر شناخته می‌شوند.

علاوه بر این، چرخش قطعات با دقت بالا امکان اتصال بدون درز قطعات را فراهم می کند که به خط مونتاژ اجازه می دهد تا آزادانه و بدون هیچ گونه اختلالی جریان یابد.

علت استفاده از سی ان سی برای پیشرفت سی ان سی

افزایش ایمنی پرسنل با پیشرفت سی ان سی
ماشین‌های CNC ماشین‌ها را از انسان جدا می‌کنند و خطری را که در غیر این صورت ایجاد می‌شود، کاهش می‌دهند.

این ماشین‌ها می‌توانند بدون اپراتور کار کنند و در نتیجه احتمال تصادفات را محدود کرده و خطر جانی و اندام را کاهش می‌دهند. دستگاه های CNC امروزی تا حدی توانایی بالایی دارند که حتی می توانند ابزار خود را به طور خودکار تغییر دهند! حتی در صورت تغییر در طراحی، می توان با تغییر نرم افزار بدون اینکه لزوماً با دستگاه یا شخص تماس داشته باشد، آن را به حرکت درآورد.

در نتیجه، مداخله انسان به نقش نظارتی محدود می‌شود که در آن آنها می‌توانند از راه دور اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری و نگهداری پیشگیرانه یا واکنشی را برای جلوگیری از خرابی نظارت کنند، که نیاز به تعامل را به حداقل می‌رساند و محل کار را ایمن‌تر می‌کند.

کاهش در مصرف انرژی
صنایعی مانند نفت و گاز طبیعی، پتروشیمی، هوافضا، خودروسازی و غیره به دلیل تلفات ناشی از آن از قبل به عنوان انرژی بر شناخته شده اند. با این حال، معرفی ماشین‌های CNC می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا مقیاس‌پذیر و دقیق بدون استفاده از منابع محدودی مانند انرژی و نیروی کار بیش از آنچه لازم است باقی بمانند.

علاوه بر تزریق پایداری، آنها تلاش می کنند تا هرگونه تلفات انرژی را که ممکن است به دلیل برنامه ریزی ضعیف یا نادرست ایجاد شود، کاهش دهند که به نوبه خود باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی می شود.

صرفه جویی در انرژی با پیشرفت سی ان سی

ماشینکاری CNC منجر به کاهش هزینه های تولید می شود
با در نظر گرفتن مزایای فوق، به راحتی می توان دریافت که استفاده از ماشین های CNC برای تراشکاری دقیق قطعات می تواند هزینه تولید را به شدت کاهش دهد. برای شروع، کارایی و مقیاس پذیری تولید و مونتاژ را بدون کمک به ضایعات مواد بهبود می بخشد.

به طور مشابه، مصرف انرژی را کاهش می دهد و این هزینه های عملیاتی مکرر را کاهش می دهد. در عین حال، هرگونه مسئولیت مالی ناشی از تصادفات و حوادث را نیز حذف می کند. در مجموع، این یکی از کامل‌ترین راه‌ها برای مقرون‌به‌صرفه کردن عملیات‌تان بدون به خطر انداختن فرآیند یا کیفیت است.

نتیجه گیری:
در حال حاضر، کاملاً واضح است که قطعات چرخشی دقیق تولید شده توسط ماشین‌های CNC بسیار برتر از همتایان دستی خود هستند. مهمتر از همه، اینها دارای دسته‌ای از مزایای اضافی هستند که می‌تواند به شرکت‌ها مزیت رقابتی ارائه دهد که به آنها کمک می‌کند تا از تمایزهایی مانند کیفیت بالا، نقص‌های صفر، اثرات زیست‌محیطی کم و غیره استفاده کنند تا جلوتر بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *