قیمت دستگاه cnc دست دوم یا استوک به خیلی از عوامل متعدد بستگی دارد که ما سعی می نمائیم در این مقاله شما را با آن ها آشنا نموده و عوامل موثر در این قیمت و نحوه انتخاب و خرید درست را به شما گفت و در این امر شما را راهنمائی نمائیم.این عوامل را می توان نوع کاربرد،اندازه،نوع موتورها ، قدرت موتورها و.. بستگی دارد.

قیمت دستگاه cnc دست دوم

قیمت دستگاه cnc دست دوم یا نو بر اساس کاربرد آن ها 

دستگاه سی ان سی برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که با نحوه کارکرد این دستگاه آشنایی پیدا کنید، می توانید کسب و کار پر رونقی با آن راه اندازی کنید. در ادامه به صورت مختصر به برخی کاربردهای این دستگاه در صنعت اشاره خواهیم کرد. بدیهی است که دستگاه های سی ان سی با توجه به کاربردشان قیمت های متفاوتی دارند. در ادامه به این کاربردها اشاره می کنیم.

 نمای ساختمان

امروزه در برخی ساختمان های لوکس مسکونی، تجاری و اداری از نمای چوب استفاده می شود. استفاده از متریال های مختلف مانند چوب ،سنگ و.. می تواند زیبایی های خاص خود را داشته باشد و تنوع بیشتری به نمای ساختمان ببخشد. ایجاد طرح و نقشه های مختلف در نمای چوبی ساختمان ها عمدتاً توسط دستگاه سی ان سی اجرا می شود.

ظریف کاری

یکی از کاربردهای فراوان دستگاه سی ان سی در ساخت تابلو، مهر، تندیس و مواردی است که نیازمند ظرافت و دقت بسیار بالا هستند. دستگاه سی ان سی به دور از هرگونه دخالت دست، با بیشترین میزان دقت طرح های با مقیاس پایین را ایجاد می کند.

درب و پنجره

در تولید درب و پنجره نیز به وفور از دستگاه سی ان سی استفاده می شود.، عمدتاً توسط دستگاه سی ان سی ایجاد شده است. که در اندازه های کوچک و بزرگ ساخته میشوند که این در انتخاب اندازه و سایز دستگاه نیز موثر است.

تولید ظروف چوبی ، سنگی ، فلزی

یکی از پرکاربردترین زمینه برای دستگاه سی ان سی تولید ظروف با جنس های نختلف است که می توان ظروف چوبی ،فلزی و متریال با ارزشی مثل سنگ را نامید که دقت و ظرافت درخواستی در انتخاب دستگاه بسیار موثر است و درنتیجه در قیمت آن تاثیر گذار است.

در قیمت دستگاه سی ان سی عوامل بسیاری دخیل هستند. از نوع و ساختار دستگاه گرفته تا کاربری، امکانات پیشرفته و حتی گارانتی می تواند در قیمت نهایی دستگاه سی ان سی تأثیرگذار باشد؛ بنابراین اگر به دنبال عددی سر راست همچون فلان میلیون تومان هستید، به آن نخواهید رسید. ابتدا باید نوع و اندازه دستگاه خود را تعیین کنید. از آنجایی که اندازه این ماشین تأثیر قابل توجهی در قیمت آن دارد، باید با دقت انتخاب شود؛ بنابراین نیازهای خود را سنجیده و در نهایت اندازه دستگاه خود را انتخاب کنید.

عوامل موثر در قیمت دستگاه cnc دست دوم 

  • ساعت کارکرد دستگاه سی ان سی 

ساعت کارکرد دستگاه سی ان سی cnc یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب  یک دستگاه می باشد مخصوصا زمانی که دستگاه استوک یا دست دوم باشد این امر دارای اهمیت بیشتری است . دستگاه هایی که دارای ساعت کارکرد کمتری هستند ، برای انتخاب در اولویت قرار میگیرند اما به طور کلی نحوه نگه داری یک دستگاه از میزان ساعت کارکردن آن مهم تراست اگر دستگاه به صورت دوره ای بازبینی شود و اپراتور در نگه داری آن دقت کافی را داشته باشد ،دستگاه قابلیت و کارکرد بهتری خواهد داشت.

  • توان موتور و اسپیندل موتور

یکی از عوامل مهم در انتخاب سی ان سی قدرت موتورها به ویژه اسپیندل موتور دستگاه متناسب با کارکردی است که شما از آن انتظار دارید می باشد .

کنترلر سی ان سی موثر در قیمت دستگاه cnc دست دوم

  • برند و نوع کنترلر سی ان سی

کنترلر سی ان سی به عنوان مغز متفکر در دستگاه سی ان سی و دستور دهنده عمل انتقال اطلاعات از اپراتور به cnc عمل می کند و برای آنکه بتوانیم ارتباط بهتری ایجاد نمائیم باید در انتخاب کنترلر برای دستگاه دقت نمائیم ، علاوه بر این، قیمت دستگاه cnc فلزات با کنترل مدار بسته بیشتر از مدار باز است. زیرا این سیستم‌ها ساختار پیچیده‌تری دارند و می‌توانند با دادن فیدبک به کاربر، به بهبود کیفیت خدمات تراش cnc یا خدمات فرز cnc کمک کنند

  • برند سازنده دستگاه سی ان سی و کشور

یکی از نکاتی که ما در انتخاب و خرید هر چیزی دقت می کنیم برند و نوع و مارک آن چیز می باشد که با توجه به پیشینه آن شرکت و بازخوردی که دیگران در هنگام استفاده داشته اند و خدمات و گارانتی مورد نیاز ما متفاوت است .آن چیزی که در نهایت برای ما می تواند تعیین کننده باشد سرعت کارکرد و عمر قطعات و خدماتی است که هنگام استفاده از دستگاه سی ان سی به دست می آوریم.

اما می توان گفت یکی از عوامل موثر در قیمت دستگاه cnc دست دوم خدماتی است که ما بعد از خرید آن از شرکت سازنده انتظار داریم اما متاسفانه بیشتر این خدمات به دستگاه های نو ارائه میشود که در این هنگام احساس نیازبه وجود افراد مطمئن و مورد اعتماد و متخصص بیش از پیش احساس میشئد در اینجا دکتر سی ان سی می تواند راهنما و مرجع مناسبی باشد.

  • تعداد محورها در دستگاه سی ان سی

یکی از مهم ترین عوامل در خرید دستگاه سی ان سی نو یا کارکرده تعداد محورهای دستگاه می باشد .معمولا یک دستگاه سی ان سی دارای 3 محور x,y,z می باشد .اما با افزایش محورهای دیگر به دستگاه سی ان سی قیمت آن متفاوت تر خواهد بود چون دستگاه خاص تر میشود در نتیجه طرح ها و محصولات بیشتر و خاص تری تولید نمود و این طبیعی است که دستگاه نیز قیمت بالاتری داشته باشد. البته داشتن هدهای بیشتر نیازمند موتورهای قوی تر وامکانات دیگر است که به خودی خود اضافه نمودن آن ها در قیمت تمام شده دستگاه بسیار موثر است.

  • قدرت دستگاه

میزان قدرت دستگاه یکی از عوامل مهم در انتخاب و قیمت دستگاه cnc دست دوم است.

ولتاژ مصرفی

گارانتی و نصب دستگاه سی ان سی 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *