خرید سی ان سی دست دوم بهترین قیمت و کیفیت در دکتر سی ان سی و تمام نکاتی که باید بدانیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

خرید یک دستگاه cnc نیاز به داشتن اطلاعات فنی و تحلیل منطقی است . اینکه در مرحله اول خرید ، فکر کنیم دستگاه دسته دوم بهتر است یا نو امری است اشتباه ! . چرا که باید برای خرید و تجهیز یک کارگاه ابتدا به نیازهای خود بر اساس تولید بنگریم. از جمله مواردی که می توان به آن ها اشاره نمود:

  • بودجه                                                                              (budget)

  • نیازسنجی و بررسی نوع کاربرد

  • دقت ماشینکاری                                             (machining accuracy)

  • توجه به تعداد محورها

  • بهره وری دستگاه                                                             (efficiency)

  • اشراف به تعمیرات و نگهداری دستگاه     (maintenance knowledge)  

  • مدت زمانی که از دستگاه انتظار کار داریم                 (deadline time)

می باشد .

سی-ان-سی-استوک-بخرم-یا-نه؟

بودجه مورد نیاز برای خرید دستگاه سی ان سی یکی از نکات مهم برای خرید سی ان سی دست دوم

اما مهم‌ترین عامل بودجه مورد نظر شما است. زیرا ممکن است شما دستگاهی را متناسب با میزان بازدهی که ارائه می‌دهد، میزان دقت ماشین‌کاری، نوع ابزار و سرعت کاری که در کارگاه خود نیاز دارید، انتخاب کنید، اما بودجه مورد نیاز برای خرید آن را نداشته باشید. باید بدانید که سلامت دستگاه و میزان ایمنی قطعات آن و همچنین سال ساخت از عوامل موثر بر روی قیمت تراش CNC هستند. دستگاه‌های دست دوم اصولا بین 30 تا 50 درصد ارزان‌تر هستند؛ به همین علت ودر همین  راستا میتوانید با بودجه مورد نظرتان با  استفاده از کارشناسان خبره که شما را در انتخاب درست یاری مینمایند بهترین انتخاب را داشته باشید .

نیازسنجی و بررسی نوع کاربرد

در مراحل اولیه خرید دستگاه تراش CNC بدون داشتن اطلاعات فنی و تحلیل درست، نمی‌توان تشخیص داد که آیا یک دستگاه نو بهتر است یا یک دستگاه دست دوم؟ زیرا در مرحله اول نیاز است که شما نیازهای خود را بررسی کنید و متناسب با آن‌ها به خرید دستگاه اقدام کنید. کاملا طبیعی است که دستگاه‌های صنعتی کارکرده به دلیل گرما، اصطکاک و استهلاک، دیگر توان اولیه را ندارند و ممکن است بهره‌وری کار شما را کاهش دهند. به علاوه در این موارد معمولا خرابی‌های دستگاه، هزینه‌ها را بالا می‌برد. این در حالی است که خرید دستگاه سی ان سی دست دوم تمیز دیگر هزینه‌های اضافی برای شما ندارد و بهره‌وری کار شما را افزایش می‌دهد.

نکاتی که با توجه به نیازمندی کار خود در هنگام خرید دستگاه cnc باید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

  • نوع ابزاری که با آن کار می‌کنید و سرعت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.
  • به دقت ماشین‌کاری با توجه به نوع ابزار خود توجه کنید. البته برای کارهای مختلف، میزان دقت متفاوت است.
  • دستگاهی را باید انتخاب کنید که در زمان موردنظر شما، بتواند سرعت کافی را داشته باشد. در واقع فرزسی ان سی باید از بالاترین بازدهی برخوردار باشد. به طور قطع، دستگاهی که توانایی پایینی دارد و بازدهی مورد نظر شما را برآورده نمی‌کند، به هیچ وجه برای انجام کار مناسب نیست و ممکن است هزینه‌های جانبی برای شما به همراه داشته باشد.

فروش دستگاه سی ان سی دست دوم

دقت ماشینکاری نکته مهمی در انتخاب و خرید سی ان سی(machining accuracy)

دقت ماشینکاری جز لاینفک ، استفاده از ماشین ابزار است بدان معنا که اگر دستگاهی دقت لازم برای ماشینکاری را نداشته باشد حکم خرید آن منطقی نیست. ولی در برخی موارد میزان تلورانس دقت برای کارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

نوع کار و نیاز خود را بشناسید ! بدین ترتیب که برای شما چه میزان دقت با درنظر گرفتن ابزار و سرعت مناسب نیاز  است که بر این اساس به درصدی از شناخت در خصوص انتخاب دستگاه می رسید.

توجه به تعداد محورها(axises)

اینکه برش در دستگاه تراش سی ان سی چه کیفیتی داشته باشد و چگونه انجام شود، به فاکتوری مهم، یعنی تعداد محورهای دستگاه بستگی دارد. این ابزارها تعداد محورهای متفاوتی را دارند که این تعداد می‌تواند بین سه تا نه محور باشد. البته به طور معمول دستگاه ها دارای 3 محور هستند مواردی که بیشتر از 5 محور دارند، تنها در کاربردهای خاص استفاده می‌شوند. اگر هدف برش‌های سه‌بعدی و پیچیده باشد، دستگاه باید تعداد محور زیادتری داشته باشد. لازم است بدانید که هرچه تعداد محورها بالاتر باشد، قیمت دستگاه نیز افزایش می‌یابد. برای اینکه درباره تفاوت‌های این دستگاه ‎ها اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌دهیم مقالات و پروژه های اجراشده در دکتر سی ان سی را مطالعه نمائید.

خرید دستگاه سی ان سی دست دوم

بهره وری(efficiency)

بهره وری(efficiency) مقوله ای است بسیار مهم که متاسفانه عمدتا در صنعت ایران در نظر گرفته نمیشود.  بیشتر مصرف کنندگان  ماشین ابزار ، کارگاهی هستند و یا در سطح کوچک فعالیت دارند.

بهره وری یعنی بیشترین بازدهی در زمان مشخص بدین معنا که با یک ماشین افزار و در نظر گرفتن همه عوامل تولید اعم از اپراتور ، نوع برنامه ، نوع کار ، جنس قطعه ، ابزار مصرفی ، شیفت کاری ، دمای محیط و بسیاری موارد دیگر میتوان به تحلیل درستی از بازدهی رسید. به طور مثال باید بدانید برای دریافت سفارش 1000 قطعه در یک سایکل تایم 3 ماه به چند ساعت کار مفید احتیاج دارید . هرچه این زمان کوتاه تر و با کیفیت بیشتر انجام شود بازدهی شما بیشتر خواهد بود. در دنیای امروز دو المان اصلی سرعت و دقت  ، تعریف کننده رقابت برای کسب درآمد بیشتر میباشند . اینکه ماشین آلاتی بروز و با تکنولوژی بالاتر ابداع و تولید می شوند دلیل بر همین مطلب است. آن دسته از مشتریانی که با یک دستگاه بدون افزایش بهره وری و افزایش سرعت و عدم تجهیز ماشین ابزار با تکنولوژی برتر کار میکنند ، تشبیه آن جز به بازی و سرگرمی  نیست.

امروز برخی صنعتگران عنوان میکنند  که با یک فرز cnc  با دریافتی ساعتی 30 هزار تومان چطور میتوان به عدد خرید یک فرز آکبند رسید.! ؟در جواب میتوان پاسخ داد ، که کارگاه های کوچکی که روز مزد و یا کم کار هستند حتما با نابودی مواجه خواهند شد. تا مادامی که به عنوان قالب ساز و یا قطعه ساز برای دیگران ماشینکاری میکنید جز این نخواهد بود. نگاهی گذرا به نمونه های مشابه بیاندازید!

توجیه خرید یک دستگاه بر اساس بازگشت سرمایه در طول دو سال است یعنی اگر ماشین ابزاری با هر قیمت ، خرید کردید و در طول دو سال مبلغ خرید آن را مستهلک نکردید از جریان توسعه عقب افتاده اید. شاید بسیاری به این امر اشاره کنند که وضعیت صنعت ایران به گونه ای نیست که به توان به این هدف رسید ! اما در جواب می توان پاسخ داد که وضعیت صنعت ، حقیقت امروز دنیا و نرخ تورم را عوض نمیکند!

در صنعت ایران بسیاری از کارخانه ها از تکنولوژی نسل دوم استفاده میکنند. اگر برای کسب و کار خود برنامه دارید و میخواهید به نتیجه درستی از آن برسید باید با تکنولوژی نسل چهارم پیش بروید

دستگاه سی ان سی استوک در دکتر سی ان سی

اشراف به تعمیرات و نگهداری دستگاه     (maintenance knowledge)  اطمینان از سلامت قطعات مصرفی و حرکتی در خرید سی ان سی دست دوم

سلامتی قطعات مصرفی و حرکتی دستگاه تراش CNC از مسائلی است که هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند این موضوع در زمان خرید دستگاه‌های دست دوم اهمیت بالاتری دارد، اما باید در خرید دستگاه نو هم به آن دقت شود. زیرا گاهی اوقات حمل و نقل نادرست باعث می‌شود که این قطعات دچار مشکل شوند و نتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.در این هنگام بهتر است که یک متخصص از لحظه انتخاب و خرید یک دستگاه چه نو یا دست دوم شما را همراهی نمایند.انتخاب این متخصص به اندزه انتخاب نوع دستگاه حائز اهمیت است.

چه عواملی در قیمت دستگاه CNC تأثیرگذار است؟

اندازه دستگاه، نوع موتور، تعداد محورها و سرعت آن‌ها، سه نظام، سرعت اسپیندل و میزان بازدهی مورد نظر شما از عوامل تأثیرگذار در قیمت دستگاه تراش CNC است.که تمامی موارد بالا برای بررسی نیاز دارد که شما اطلتع کافی در مورد آن ها داشته باشید که در سایت دکتر سی ان سی می توانید آن ها را بیابید.

آیا حتماً باید دستگاه تراش CNC نو و آکبند خریداری کرد؟

اگر میزان بازدهی و کارایی دستگاه برایتان اهمیت دارد و بودجه شما به میزانی هست که می توانید دستگاه نو تهیه کنید این به شما توصیه میشود  اما اگر به هر دلیلی مثل بودجه یا نبودن دستگاه خاصی که نو آن در ایران نباشد میتوانید با کارشناسی خوب از گزینه خرید سی ان سی دست دوم استفاده نمائید اما نکاتی که در بالا گفته شد را رعایت نمایید.برای انتخاب درست این مقاله را مطالعه نمائید.

خرید سی ان سی دست دوم روتاری فوم

مدت زمانی که از دستگاه برای کار انتظار دارید بسیار مهم است.

بسته به نوع ماشینی که از چه شرکت و چه قیمت و کیفیتی باشد دارای یک عمر مفید می باشد امانحوه نگه داری و تعمیرات منظم در عمر مفید بسیار موثراست. البته داشتن PM مناسب در این زمان بسیار تعیین کننده است. عدم دقت به عوامل نگهداری صحیح دستگاه میتواند آن را با مشکلات خاصی در مدت زمان کوتاه روبرو نماید. عنوان این مطلب به معنای تخریب و یا عدم بازدهی ماشین بعد از 5 یا 10 سال نیست !  بلکه بهره وری محصول به شدت کاهش یافته و لازمه خدمت نرم افزاری و سخت افزاری بیشتر است.

در آخر برای هر خریدی شما نیازمند بررسی احتیاجات ، امکانات و قدرت خرید خود مشاوره با کارشناس دارید تا در نهایت بتوانید خرید خوب و به صرفه ای داشته باشید . روی کمک ما حساب کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *