راهنمای خرید سی ان سی یکی از مهم ترین مواردی است که در حوزه سی ان سی باید بدانیم ، امروزه ماشینکاری CNC در هر بخش تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد، اما همیشه اینطور نبود. روزی روزگاری ماشین‌های دستی بر فرآیند تولید حکومت می‌کردند. از آنجایی که این ماشین‌ها معمولاً به یک اپراتور، اغلب یک ماشین‌کار ماهر، برای هر ماشین فرز، تراش، و آسیاب نیاز داشتند، فرآیندهای ماشینکاری کار فشرده بودند. گاهی اوقات، یک کارگر خلاق زمانی که عملیات طولانی مدت اجازه می‌داد، راهی برای راه‌اندازی چندین ماشین ابداع می‌کرد، اما این غیرعادی بود.در نهایت، ماشین‌فروشی‌ها اولین طعم اتوماسیون را زمانی که فرآیند ماشین‌کاری کنترل عددی (NC) در صحنه ظاهر شد، چشیدند. دستورالعمل‌های ماشین‌کاری روی نوار کاغذی پانچ می‌شدند و یک سیستم نوارخوان آن دستورالعمل‌ها را تفسیر می‌کرد. ویرایش برنامه های NC دشوار بود، همیشه قابل اعتماد نبودند و نمی توانستید برنامه ها را ذخیره کنید. هر بار باید نوار جدیدی ایجاد می شد.کنترل عددی کامپیوتری (CNC) از روش کنترل عددی با افزودن کنترل‌های کامپیوتری تکامل یافته و بهبود یافته است. با استفاده از رایانه‌ها برای دستکاری ابزارها و ماشین‌های برش، ایجاد تقریباً هر شکل سفارشی قابل تصور ممکن شد.

در این راهنمای خرید سی ان سی انواع مختلف CNC، نحوه عملکرد آنها، نحوه استفاده سازندگان از آنها و آنچه که به عنوان خریدار باید به دنبال آن باشید (از جمله هزینه) را بررسی خواهیم کرد.

اما ابتدا کمی اطلاعات پس زمینه به شما در درک بهتر این ماشین ابزارهای قابل توجه کمک می کند.

راهنمای خرید سی ان سی

CNC به چه معناست؟

CNC مخفف کنترل عددی کامپیوتری است، یک فرآیند تولید کامپیوتری که از نرم افزار برای کنترل حرکات انواع ماشین های CNC استفاده می کند. با کمک فناوری CNC، ماشین‌کاران و سایر کارگران ماهر از مهارت‌های طراحی مکانیکی، نقشه‌ها، ریاضیات و برنامه‌نویسی کامپیوتری برای تولید قطعات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برنامه نویسان و اپراتورهای CNC می توانند یک قطعه کار فلزی را بردارند و یک قطعه حیاتی هوافضا یا خودرو را با دقت بسیار بالا ایجاد کنند. بسیاری از ماشین های امروزی چندین ابزار را در یک ابزار ترکیب می کنند و فرآیند ماشینکاری CNC را ساده می کنند.

وظیفه CNC چیست؟

وظیفه اصلی CNC کنترل حرکات یک ماشین ابزار است. داده های دیجیتالی، یک کامپیوتر و یک برنامه تولید به کمک کامپیوتر (CAM) با هم برای کنترل، خودکارسازی و نظارت بر حرکات ابزارهای CNC کار می کنند. ماشین‌های صنعتی بزرگ معمولاً از یک کامپیوتر یکپارچه به عنوان یک کنترلر اختصاصی پردازنده استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های کوچک‌تر سرگرم‌کننده از یک کامپیوتر خارجی استفاده می‌کنند.

هر کنترلر CNC با چندین موتور و اجزای محرک برای اجرا و کنترل حرکات برنامه ریزی شده کار می کند. در ماشین‌های پیچیده‌تر، یک سیستم بازخورد به طور مداوم سرعت، سرعت تغذیه و موقعیت برش را کنترل و تنظیم می‌کند.

نمونه ای از ماشین ابزار CNC چیست؟

ماشین فرز احتمالاً محبوب ترین نمونه از ابزارهای CNC است. با این حال، چندین مورد دیگر وجود دارد، از جمله ماشین‌های تراش، ماشین‌های تخلیه الکتریکی (EDM)، آسیاب‌ها، برش‌های لیزری، برش‌های پلاسما، برش‌های واترجت، روترهای CNC و چاپگرهای سه بعدی. و اگرچه فرآیند ماشینکاری CNC برای هر یک از اینها تا حدی متفاوت است، اصول اساسی فرآیند ماشینکاری در همه آنها یکسان است.

بیایید این ماشین ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم تا با ویژگی های منحصر به فرد هر یک آشنا شویم.

شماتیک سی ان سی در راهنمای خرید سی ان سی

1.ماشین های فرز CNC

دستگاه فرز CNC چگونه کار می کند؟

فرآیند آسیاب CNC با طراحی بخشی بر روی نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و سپس تبدیل آن به فرمتی که آسیاب CNC می تواند بخواند، آغاز می شود. نرم افزار تولید به کمک رایانه (CAM) طرح را به یک برنامه ماشین CNC، معمولاً در قالب G-code صادر می کند. دستگاه دستورالعمل های کدگذاری شده را می خواند و آنها را به کار می گیرد. این فرآیند هر حرکتی را که ماشین انجام می دهد هدایت می کند تا طرح CAD را در مواد مناسب با دقت تکرار کند. ماشین های CNC خروجی تولید بالا، کاهش هزینه های نیروی کار و تکرارپذیری را ارائه می دهند.

استفاده از دستگاه فرز CNC چیست؟

یکی از مزایای مهم فرز CNC تطبیق پذیری آن است. کارخانه های CNC موادی مانند فولاد، آهن، آلومینیوم، آلیاژها و غیره را برای تولید قطعات سفارشی سریعتر از روش های ماشینکاری سنتی برش می دهند. آنها می توانند از حالت عمودی یا افقی ماشین کاری کنند، صاف یا زاویه دار آسیاب کنند و سطوح یا حفره های نامنظم ایجاد کنند.

ماشین های CNC برای کار در قالب ایده آل هستند، جایی که دو یا سه محور از میز فرز باید به طور همزمان کنترل شوند تا حفره ها و خطوط سطح ایجاد شود. این ماشین‌ابزارها برای تولید هر چیزی، از الگوهای ریخته‌گری چدن و جعبه‌های هسته گرفته تا پیچیده‌ترین قطعات فولادی ضد زنگ هوافضا، نظامی و پزشکی بسیار عالی هستند.

هنگام خرید آسیاب CNC چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

مشخصات: اندازه آسیاب CNC را با نوع کاری که انجام می دهید مطابقت دهید

نام تجاری: مانند سایر محصولات، برندهای برتر دستگاه فرز CNC شهرت برتری دارند

سهولت برنامه نویسی: هر ماشین ابزار متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که می توانید برنامه هایی را با برنامه ای که انتخاب می کنید ایجاد کنید

اندازه: جای پای دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در فضای موجود جا می شود

خدمات: سازنده باید در صورت نیاز پشتیبانی مقرون به صرفه ارائه دهد

راهنمای خرید سی ان سی انواع دستگاه سی ان سی فرز

2. ماشین تراش CNC

ماشین تراش CNC چگونه کار می کند؟

مانند آسیاب CNC، ماشین تراش CNC به طراحی به کمک کامپیوتر (نقشه CAD) نیاز دارد که می تواند به فرمت تولید با کمک کامپیوتر (CAM) تبدیل شود و به یک برنامه ماشین CNC با مسیر ابزار در قالب G-code صادر شود.

با دستگاه تراش CNC، قطعه کار بین دو مرکز، در چاک تراش یا کولت نگه داشته می شود. دوک می چرخد و ابزار برش به داخل مواد حرکت می کند و قسمت های گرد و سوراخ های حفر شده یا سوراخ ایجاد می کند. بر خلاف تراش های دستی، تراش های CNC می توانند کارهای پیچیده در اندازه های مختلف را انجام دهند و معمولاً به یک اپراتور ماهر با آموزش کامل نیاز دارند.

برخی از کاربردهای رایج دستگاه تراش CNC چیست؟

تراش های CNC دارای یک دوک نخ ریسی و یک ابزار ثابت برای ساخت قطعات استوانه ای برای بسیاری از محصولات در صنایع فلزکاری و نجاری هستند که آنها را تقریباً به اندازه آسیاب CNC همه کاره می کند.

به عنوان یک ماشین ابزار تولید، بسیاری از ماشین های تراش CNC می توانند هزاران قطعه ماشینکاری شده را در یک شیفت تولید کنند. سایر ماشین‌های کوچک‌تر برای ماشینکاری در مقادیر کمتر طراحی شده‌اند و برای تعمیر و نگهداری و کارگاه‌ها مناسب هستند.

ماشین‌های تراش CNC می‌توانند به سرعت مواد را برای قطعاتی که نیازی به روکش صاف ندارند یا زمانی که ویژگی‌های جزئی نیاز به پرداخت خوب دارند، به آرامی حذف کنند. آنها تقریباً در هر صنعتی از جمله صنایع خودروسازی، هوافضا، سلاح گرم و الکترونیک استفاده می شوند.

در اینجا چند نمونه خاص از قطعات ساخته شده با استفاده از تراش CNC آورده شده است:

  • میل بادامک
  • پیچ
  • میل لنگ
  • چوب های بیسبال
  • پایه های میز و صندلی
  • لوله تفنگ
  • آلات موسیقی

قبل از تصمیم گیری در مورد تراش CNC چه چیزهایی باید بدانید؟

چه نوع قطعات و موادی را تولید خواهید کرد؟

برای این قطعات به چند محور نیاز خواهید داشت؟

آیا تراش CNC با نرم افزار CAM موجود شما سازگار است؟

آیا دستگاه در مغازه شما جا می شود؟

آیا قطعات روی تراش CNC شما (هم طول و هم قطر) قرار می گیرند؟

آیا سازنده خدمات و پشتیبانی مقرون به صرفه را در صورت نیاز ارائه می دهد؟

خرید سی ان سی و راهنمای آن در دکتر سی ان سی

3.دستگاه تخلیه الکتریکی سیم CNC (EDM)

سیم EDM چگونه کار می کند؟

Wire EDM یک فرآیند تولید است که از سیم برنجی یا مسی نازک برای برش قطعات کار سخت شده استفاده می کند. سیم به عنوان الکترود عمل می کند و مواد با تخلیه مکرر جریان بین دو الکترود (سیم و قطعه کار) از قطعه کار خارج می شود. الکترودها توسط یک سیال دی الکتریک (معمولاً آب دی الکتریک) جدا شده و تحت ولتاژ الکتریکی قرار می گیرند. سیم به طور مداوم از یک قرقره باز می شود.

برخی از کاربردهای رایج Wire EDM چیست؟

سیم EDM اغلب در فرآیندهای تولید قالب و قالب، عمدتاً برای قالب های اکستروژن و پانچ های خالی استفاده می شود. EDM هم برای نمونه های اولیه و هم برای کل تولید به خوبی کار می کند و برای ساخت قطعات و ابزارهای فلزی بسیار موثر است. صنایع خودروسازی، هوافضا و الکترونیک اغلب از EDM برای قطعات خود استفاده می کنند.

هنگام خرید سیم EDM چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

پس از هزینه اولیه، دو عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود، هزینه های مداوم مواد مصرفی و نگهداری است. به عبارت دیگر، این EDM چقدر سریع قطعات شما را با استفاده از کمترین مقدار سیم از دستگاه خارج می‌کند، و چقدر از زمان تعمیر و نگهداری و تعمیرات از کار افتاده است؟ تعیین کمیت این عوامل دشوار است مگر اینکه تجربه EDM داشته باشید، بنابراین بهترین شرط شما تحقیق کامل و صحبت با چند تولید کننده با دانش EDM سیم است.

4. آسیاب های CNC
آسیاب CNC چگونه کار می کند؟
ماشین های سنگ زنی CNC ماشین ابزارهایی هستند که از چرخ سنگ زنی چرخان با سرعت بالا برای حذف فلز از قطعه کار استفاده می کنند. یک آسیاب CNC برای بهبود پرداخت سطح و حذف مواد با حفظ تحمل های مورد نیاز برنامه ریزی شده است.

اگرچه انواع مختلفی از آسیاب های CNC وجود دارد، دو نوع که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، آسیاب سطحی و آسیاب استوانه ای هستند. آسیاب های سطح CNC به طور خودکار از یک برنامه برای ایجاد بهترین پرداخت بر روی سطوح صاف کار می کنند. در مقابل، آسیاب‌های استوانه‌ای روی قطعات گرد کار می‌کنند تا قطر خارجی (OD) یا قطر داخلی (ID) را با مشخصات دقیق آسیاب کنند.

برخی از کاربردهای رایج آسیاب ها چیست؟
سنگ زنی در بسیاری از صنایع و برای کاربردهای مختلف از جمله:

هر زمان که پرداخت دقیق سطح بسیار مهم است
سنگ زنی انواع ابزار و برش
سنگ زنی داخلی دقیق روی قطرهای مخروطی، مستقیم و شکل گرفته
سنگ زنی استوانه ای در قطرهای خارجی مانند شفت، پیستون، میل بادامک و غیره.
عملیات شکاف و جداسازی
هنگام خرید آسیاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟
ابتدا، نوع آسیاب مورد نیاز خود را بر اساس نوع کاری که انجام می دهید (مسطح یا استوانه ای) تعیین کنید. در مرحله بعد، مشخصات آسیاب را در نظر بگیرید:

قطر و سرعت چرخ سنگ زنی
اسب بخار ماشین
فرکانس و رتبه بندی ولت
برق ورودی مورد نیاز برای عملیات های مختلف
موادی که باید آسیاب شود
سیستم خنک کننده
قیمت آسیاب ها چقدر است؟
قیمت آسیاب استوانه ای CNC از زیر 20000 دلار شروع می شود، در حالی که یک مارک بزرگ و سنگین می تواند تا 180000 دلار قیمت داشته باشد. بیشتر آسیاب های سطحی CNC در بازه قیمتی 25000 تا 60000 دلار قرار دارند.

5. برش لیزری CNC
برش لیزری CNC چگونه کار می کند؟
برش لیزری CNC یک عملیات ماشینکاری بدون تماس و مبتنی بر حرارت است که یک پرتو لیزر با شدت بالا را بر روی یک قطعه کار فلزی متمرکز می کند و آن را ذوب و برش می دهد تا شکل مورد نظر را ایجاد کند. این فرآیند شامل یک برش لیزری CNC است که دارای سر لیزری حاوی یک لنز فوکوس و یک نازل است. گاز فشرده از طریق نازلی که پرتو لیزر را ساطع می کند جریان می یابد، عدسی فوکوس را خنک می کند و فلز تبخیر شده را از قطعه کار خارج می کند.

دمای محل برخورد پرتو با قطعه کار فوق العاده زیاد است و باعث تبخیر فلز می شود. برنامه نویسی و فناوری CNC حرکات سر و پرتو لیزر را روی سطح کار کنترل می کند تا شکل ها و طرح های سفارشی را ایجاد کند.

برخی از کاربردهای رایج برش لیزری چیست؟
ماشین‌های برش لیزری برای اهداف مهندسی ارزشمند هستند، جایی که برش دقیق قطعات برای ماشین‌ها بسیار مهم است. برش های لیزری همچنین مواد ساختاری و لوله کشی و ورق های تخت را برش می دهند. تکنولوژی CNC تغییر تنظیمات و حکاکی یا حکاکی طرح های مختلف روی فلز، چوب و پلاستیک را آسان می کند. اندازه و ظرفیت دستگاه برش لیزری نوع کاری که می تواند انجام دهد را تعیین می کند.

در راهنمای خرید سی ان سی برای  دستگاه برش لیزری چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟
سه نوع اصلی برش لیزری وجود دارد:

برش لیزری CO2: این دستگاه ها محبوب هستند و بسیار مورد توجه قرار می گیرند زیرا کارآمد و ارزان تر هستند. آنها برای برش شیشه، پلاستیک، چرم، چوب و اکریلیک بهترین کار را دارند.
برش های لیزری کریستالی: با طول موج های کوچکتر و شدت بالاتر نسبت به لیزرهای CO2، برش های لیزری کریستال می توانند مواد ضخیم تر مانند فلزات، پلاستیک ها و سرامیک ها را برش دهند.
برش های لیزری فیبر: همچنین به عنوان لیزرهای حالت جامد شناخته می شوند، برش های لیزری فیبر مزیت برش فلزات بازتابنده و رسانا را ارائه می دهند. آنها سه برابر برش CO2 راندمان دارند و هیچ قطعه متحرکی ندارند بنابراین تعمیر و نگهداری کمتر است. آنها برای فلزات و مواد آلی مناسب هستند.
هزینه برش لیزری CNC چقدر است؟
برش لیزری از 8000 دلار تا بیش از 250000 دلار متغیر است و مدل های ارزان تر پروژه های کوچک و کم حجم را انجام می دهند. برای بسیاری از کاربردهای تجاری، یک برش لیزری فلزی احتمالاً بیش از 20000 دلار خواهد بود.

6. برش پلاسما CNC
کاتر پلاسما چگونه کار می کند؟
برش‌های پلاسما CNC ماشین‌هایی هستند که توسط رایانه کار می‌کنند که یک مشعل پلاسمایی با کیفیت بالا را با استفاده از کدگذاری عددی (G-code) برنامه‌ریزی شده در رایانه حرکت می‌دهند. برش پلاسما با فشار دادن یک گاز یا هوای فشرده از طریق یک نازل با سرعت بالا و سپس وارد کردن قوس الکتریکی به گاز عمل می کند و پلاسما را ایجاد می کند که می تواند فلز را برش دهد.

برخی از گازهای مورد استفاده در برش پلاسما عبارتند از:

اکسیژن: برای برش فولاد ملایم تا ضخامت 1-1/4 اینچ استفاده می شود
مخلوط آرگون و هیدروژن: برش های با کیفیت بالا و صاف را در فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ارائه می دهد
هوای فشرده: بهترین برای کاربردهای برش با جریان کم در فلزات تا ضخامت 1 اینچ
نیتروژن و متان: برای فولاد ضد زنگ نازک کار کنید
برخی از کاربردهای رایج برش های پلاسما چیست؟
برش های پلاسما را در مغازه های ساخت، تعمیر و ترمیم خودرو، ساخت و ساز و عملیات نجات پیدا خواهید کرد. هنرمندان و طراحان از آن برای ایجاد تابلوها، مجسمه ها و پانل های تزئینی برای پروژه های مختلف داخلی استفاده می کنند.

در حالت ایده آل، پلاسما را می توان برای برش فولاد، برنج، مس و سایر فلزات رسانا استفاده کرد، اگرچه تاثیر کمتری دارد.

راهنمای خرید سی ان سی واترجت

7.واترجت های CNC

قبل از راهنمای خرید سی ان سی واترجت باید بدانیم ،واترجت چگونه کار می کند؟

کاترهای واترجت ماشین ابزارهایی هستند که از جریان آب با فشار بالا برای فرسایش یک خط بسیار نازک روی قطعه کار استفاده می کنند. گاهی اوقات، یک ساینده دانه ای به واترجت اضافه می شود تا قدرت برش آن را افزایش دهد. ساینده در نازل اضافه می شود و جابجایی بین برش فقط آب و ساینده را آسان می کند.

کاترهای واترجت با فشار دادن آب تحت فشار از طریق نازل یاقوتی یا الماسی به داخل محفظه اختلاط، ایجاد خلاء و کشیدن ماسه گارنت به داخل جریانی که به سمت مواد شلیک می شود، کار می کنند. از آنجایی که جت استریم تا 2.5 برابر سرعت صوت حرکت می کند، برش را می توان با نرخ تغذیه بالا انجام داد و آن را به یک ابزار برش دقیق کارآمد و قدرتمند تبدیل می کند.

برخی از کاربردهای رایج واترجت چیست؟

واترجت‌ها در پروژه‌های شیشه‌ای متعددی از جمله آب‌پاش‌های آشپزخانه، شیشه‌های رنگی، صفحه‌های دوش و منبت‌کاری کف استفاده می‌شوند. کاربردهای دیگر عبارتند از:

فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم، برنج و نیکل

سنگ و مرمر، کاشی‌های تزئینی دیوار و کف، سنگ‌های پله و میز آشپزخانه و روشویی

مواد نرم مانند فوم، اجزای داخلی خودرو، لاستیک، پلاستیک و چوب پنبه

قطعات فلزی برای صنعت خودرو، از جمله ضربه گیر، آستر تخت کامیون، قطعات بدنه فایبرگلاس و تزئینات

اجزای صنعت هوافضا مانند قطعات موتور، پانل های کابین و قطعات آلومینیومی بدنه

صنعت الکترونیک از واترجت برای ساخت بردهای مدار و بسیاری از قطعات دیگر استفاده می کند

راهنمای خرید سی ان سی هنگام خرید واترجت چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اندازه: مطمئن شوید که یک واترجت می‌خرید که بتواند قطعات، ورق‌های عرضه‌شده و رشد آینده شما را مدیریت کند. معمولاً یک دستگاه 5 x 10 یا 6 x 12 بهترین عملکرد را دارد.

هزینه های جاری: قیمت اولیه و هزینه های عملیاتی و نگهداری سیستم های بازیافت ساینده تقریباً همیشه بیشتر از هزینه ساینده های تازه است.

فشار پمپ: یک پمپ فوق العاده پرفشار همیشه ضروری نیست. یک گزینه HP بالاتر با سابقه عالی باید به همان اندازه کار کند و در هزینه شما صرفه جویی کند.

اجزای مورد استفاده: اگر سیستم حذف ساینده می‌خواهید، قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک سیستم اختصاصی گران‌قیمت داخل مخزن، بازار پس از فروش را بررسی کنید.

واترجت های CNC چقدر هزینه دارند؟

یک سیستم برش واترجت کوچک از حدود 60000 دلار شروع می شود، در حالی که سیستم های سفارشی کامل می تواند به صدها هزار دلار برسد.

8.روترهای CNC

روتر CNC چگونه کار می کند؟

مانند سایر ابزارهای CNC موجود در لیست، روترهای CNC با برنامه های نرم افزاری CAM و G-code برای کنترل حرکات، زمان و جهت دستگاه کار می کنند. آنها دوک هایی دارند که ابزارهای برش را برای ایجاد اشکال در مواد مختلف روی میز کار نگه می دارند. ابزار برش می تواند سوراخ ها، حفره های آسیاب، حکاکی و غیره را سوراخ کند.

بسیار شبیه یک ماشین فرز، سیستم محرک روتر CNC اسپیندل را در سه جهت در امتداد محورهای X، Y و Z می فرستد و به آن اجازه می دهد تا الگوها و خطوط پیچیده را ماشین کاری کند. اگرچه شباهت هایی بین این دو دستگاه وجود دارد، روترهای CNC نسبت به آسیاب ها استحکام کمتری دارند و برای برش مواد نرم تر مانند چوب مناسب تر هستند.

برخی از کاربردهای رایج روترها چیست؟

برخی از رایج ترین کاربردهای روتر CNC عبارتند از:

ساخت مبلمان: روترهای CNC می توانند اقلام مختلف مبلمان را در مقادیر زیاد تولید کنند

ساخت علائم: یک روتر CNC به دلیل تطبیق پذیری آن یک انتخاب عالی برای ایجاد علائم است

ساخت کابینت: روترهای CNC برای ساخت قفسه ها، جلوی کشوها، پانل های جانبی و درب های سفارشی مناسب هستند.

هنر و صنایع دستی: قاب‌های عکس، پروژه‌های کریسمس CNC و پلاک‌ها چند نمونه از خلاقیت‌هایی هستند که در روتر CNC امکان‌پذیر است.

قالب‌ها و نمونه‌سازی: روترهای CNC برای ماشین‌کاری مدل‌های طراحی سه بعدی اپوکسی، فوم و خاک رس، و همچنین برش قالب‌ها از فوم EPS، فوم پلی‌اورتان، فوم EVA و پلاستیک ایده‌آل هستند.

در راهنمای خرید سی ان سی روتر چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

  • نوع سیستم درایو: شما باید بین قفسه و پینیون، سرب اسکرو و بال اسکرو انتخاب کنید. بال اسکرو گران ترین است اما امکان برش قطعات کار بزرگتر را با دقت و کارایی بیشتر فراهم می کند.
  • سروو موتورهای پله ای: استپرها قطب های مغناطیسی بیشتری نسبت به سروو موتورها برای دقت بیشتر دارند. سروو موتورها دو برابر گشتاور نامی خود را برای دوره ها تامین می کنند و معمولاً بازده بیشتری دارند.
  • وزن ماشین: به عنوان یک قاعده، ماشین‌های سنگین‌تر استحکام بیشتری دارند، یعنی لرزش کمتر و برش دقیق‌تر.
  • نرم افزار: روی نرم افزار کوتاهی نکنید. روتر CNC شما فقط کاری را انجام می دهد که نرم افزار به آن دستور می دهد.

هزینه روترهای CNC چقدر است؟

قیمت مدل های سه محوره بین 5000 تا 10000 دلار است، در حالی که ماشین های میان رده برای پانل های بزرگ و تابلوها بین 25000 تا 50000 دلار قیمت خواهند داشت. قیمت ماشین های پیشرفته معمولا از 50000 دلار تا 150000 دلار است.

 

9.چاپگرهای سه بعدی: در یک کلاس به تنهایی

هشت ماشین قبلی از یک فرآیند تولید کسر استفاده می کنند. به عبارت دیگر این ماشین‌ابزارها با روش‌های مختلف مواد را حذف می‌کنند. از سوی دیگر، پرینترهای سه بعدی یک فرآیند تولید افزودنی را نشان می دهند که طی آن اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتال ایجاد می شوند.

در این فرآیند افزودنی، هر قسمت با قرار دادن لایه‌های متوالی از مواد ایجاد می‌شود که هر لایه یک مقطع نازک از جسم است. پرینت سه بعدی نقطه مقابل تولید تفریقی است و فرآیندی منحصر به فرد و نسبتاً جدید است که همچنان در حال تکامل است. به این ترتیب، سزاوار بررسی عمیق و دقیق است.

 

دو نمونه از ماشین های CNC قفسه بالا

اگرچه کامپیوترهای مدرن در قلب هر دستگاه CNC قرار دارند، مهندسی کیفیت قدیمی، کامپیوترهای بزرگ را از معمولی جدا می کند. زانو آسیاب فوق عمودی CNC Masters و دستگاه تراش CNC 1440 آن دو نمونه بارز برتری هستند. هر دو دستگاه CNC در ایالات متحده آمریکا (Irwindale، کالیفرنیا) ساخته شده اند و توسط یک تیم پشتیبانی متخصص پشتیبانی می شوند.

زانو آسیاب فوق عمودی CNC

سوپرا در دو اندازه میز موجود است، یک زانو آسیاب CNC از نوع Bridgeport با بسیاری از ویژگی‌های مفید – با قیمتی که آن را در دسترس مغازه‌های کوچک و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این دستگاه فرز همه کاره CNC برای کارهای تولیدی، توسعه محصول، نمونه سازی سریع، حکاکی، و کاربردهای آموزشی در کالج های محلی، مدارس حرفه ای و آزمایشگاه های علمی ایده آل است. کنترل‌ها و نرم‌افزارهای آسان برای یادگیری به این معنی است که کارکنان بخش‌های ساده و پیچیده را در کوتاه‌مدت ایجاد می‌کنند.

ماشین تراش CNC 1440

از برون سپاری کارهای گرد با حجم بالا به مغازه های بزرگ و پرداخت قیمت های گزاف آنها خودداری کنید. تراش CNC 1440 می تواند برنامه های پیچیده تبدیل دستی را به زبان برنامه ریزی آسان تبدیل کند و آن قطعات پیچیده را با دقت در مراحل تولید اجرا کند. و هنگامی که تنها یک قطعه برای اجرا دارید، تراش CNC 1440 به سرعت و کارآمد به کنترل دستی باز می گردد و از نوشتن برنامه CNC برای مدت کوتاهی اجتناب می کند.

با کارشناسان ماشین تراش و فرز CNC صحبت کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *