ماشینکاری CNC و نحوه یادگیری آن از موضوعات مهمی است که هنگام ورود به این عرصه به عنوان صاحب کارگا یا اپراتور باید به دنبال آن باشیم.

آیا علاقه مند به دنبال کردن شغلی به عنوان یک ماشین ساز CNC هستید؟ خبر خوب این است که برای شروع یادگیری CNC و تکامل به عنوان یک متخصص CNC الزاماً نیازی به تحصیل در رشته مهندسی در کالج یا دانشگاه ندارید. با این حال، برای موفقیت در زمینه CNC قطعاً باید مهارت ها و ویژگی هایی داشته باشید.

بسیاری از مردم بر این باورند که ماشینکاری CNC در مورد برنامه نویسی CNC است. این درست نیست برنامه نویسی CNC (یا برنامه نویسی با کد G) با زبان اساسی که ماشین های CNC برای اجرای عملیات ماشینکاری استفاده می کنند، سروکار دارد.

واضح است که برنامه نویسی CNC یک مهارت ضروری است. مهم نیست که بعداً به عنوان یک متخصص CNC در کدام صنعت توسعه پیدا کنید – حتی اگر می خواهید CNC را به عنوان سرگرمی یاد بگیرید یا در صنعت هوافضا کار کنید – مهارت های برنامه نویسی CNC بهره وری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به نتایج مورد نیاز خود برسید. علاوه بر این، این یک مهارت است که تقریباً در هر زمینه علمی (ساخت، مهندسی زیستی، برنامه های کاربردی فضایی، فناوری های عمومی و موارد دیگر) یافت می شود.

با این حال، اگرچه برنامه نویسی هسته اصلی ماشینکاری CNC است، اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای CNC سطح بالا توسعه پیدا کنید، دانش برنامه نویسی کافی نیست. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا دلیل آن را بدانید.

شغل-cncچیست؟

اما چگونه می توان ماشینکاری CNC را یاد گرفت؟ این همان چیزی است که ما در این مقاله به طور خاص به آن می پردازیم.

جواب این سوال مهم است ، آیا این شغل مناسب من است؟

ابتدا اجازه دهید این موضوع را روشن کنیم: CNC برای همه مناسب نیست. بنابراین اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا کار CNC برای من است؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید…

بسیاری از دانشجویان دانشگاه یا کالج را می بینیم که علاقه خود را برای شروع یک حرفه CNC ابراز می کنند تا بعداً متوجه شوند که به نوعی فاقد ویژگی های مورد نیاز هستند و زمانی که در نهایت شروع به کار می کنند در حرفه خود عقب می مانند. به نظر می رسد که از ابتدا آنها تصویر کاملی از آنچه برای تبدیل شدن به یک ماشین ساز موفق CNC لازم است را نداشتند.

بنابراین، حقیقت این است: آیا حاضرید دستان خود را کثیف کنید؟ اگر بله، خوب است. اگر نه، دو بار به آن فکر کنید. انجام کارها توسط دستگاه CNC به این معنی نیست که شما از یک دفتر کار خواهید کرد. شما باید با یک دستگاه CNC واقعی روبرو شوید، با آن آشنا شوید و به درستی با آن رفتار کنید. اگر می خواهید حرفه CNC را دنبال کنید، ابتدا به عنوان یک پزشک شروع کنید تا زمانی که دانش و تجربه عملی را جمع آوری کنید.

آیا شما فردی خلاق هستید؟ آیا عاشق ساختن وسایل از ابتدا هستید؟ اگر شما فردی هستید که از ابزارهای مختلف دستی برای خلق کارهای ساده و روزمره به خوبی استفاده می کنید، این نشانه خوبی است. اگر شما کسی هستید که دوست دارید برای یافتن جایگزین هایی در مورد چگونگی تبدیل یک ماده خام یا یک جزء بی فایده به چیزی کاربردی آزمایش کنید، عالی است! ماشینکاری CNC تنها در مورد مهندسی خالص نیست. این در مورد خلاقیت و اشتیاق در ایجاد چیزهای جدید است.

پیشرفت در فناوری های CNC هرگز متوقف نمی شود. به این ترتیب، همیشه باید به دنبال فرصت هایی برای بهبود مستمر و یادگیری باشید. ما افرادی را دیده‌ایم که به‌عنوان ماشین‌کار CNC کار می‌کنند که نگران پایان شیفت کاری 8 ساعته خود هستند. این افراد هرگز به عنوان متخصصان CNC با صلاحیت تکامل نخواهند یافت زیرا نگرش درستی ندارند، حتی اگر پیشینه آکادمیک خوبی به عنوان مهندس داشته باشند. CNC درباره عشق و اشتیاق است. هر روز آماده باشید تا چیز جدیدی یاد بگیرید و بهتر از روز دیگر شوید. حرفه CNC بسیار امیدوارکننده است، اما شما باید آن را دوست داشته باشید تا شما را دوست داشته باشد. اگر به دنبال شغلی هستید که فقط در پایان ماه حقوق بگیرید و اشتیاق و نگرش لازم برای یادگیری و رشد مداوم را ندارید، بهتر است آن را فراموش کنید…

اپراتور سی ان سی کیست؟

روحیه کار تیمی شما نیز باید وجود داشته باشد. انتظار نداشته باشید کارها را به تنهایی انجام دهید. اجباری است که با افراد مختلفی که ممکن است دیدگاه ها و طرز تفکر متفاوتی در مورد چگونگی حل یک مشکل داشته باشند، کنار بیایید. استراتژی های ماشینکاری CNC همیشه بیش از یک است. بنابراین، به آنها گوش دهید، نظرات آنها را درک کنید، با هم کار کنید تا بهترین راه حل پذیرفته شده را بیابید. از یکدیگر بیاموزید.

شما چی فکر میکنید؟ آیا شما ویژگی های ذکر شده در بالا را دارید؟ بیایید خلاصه کنیم… و همیشه آنها را در ذهن داشته باشیم: تمرین و دستپاچگی، خلاقیت، یادگیری مداوم و پیشرفت، اشتیاق و عشق، کار تیمی.

آیا برای شروع این کار به دیپلم نیاز دارم؟

مدرک دانشگاهی یا دیپلم قطعا یک مدرک قوی است اما این به تنهایی موفقیت در حرفه شما را تضمین نمی کند.

اگر به محتوای یک برنامه درسی مهندسی دانشگاه نگاه کنید، انتظار دارید که دانشجویان آن به خوبی آموزش ببینند تا موضوعاتی مانند عناصر ماشین، فرآیندهای ساخت کلی، تئوری های برش، نقشه های مهندسی و موارد دیگر را بیان کنند. مطالعات دانشگاهی به شما یک پس‌زمینه نظری قوی می‌دهد، اما فاقد جنبه‌های عملی است که بعداً به شما کمک می‌کند تا شغل را دوست داشته باشید و آن را به خوبی انجام دهید.

توصیه ما به دانشجویان مهندسی دانشگاه یا کالج این است: با تمام جنبه های مهندسی همراه باشید اما بر موضوعی که نزدیک به حوزه ای است که می خواهید در آن تخصص کسب کنید تأکید کنید .

و چیز دیگر: به عنوان یک دانشجوی مهندسی، از شما درخواست می شود که یک پایان نامه یا یک گزارش مکتوب در مورد یک موضوع دانشگاهی تهیه کنید که به علاقه پژوهشی استاد شما یا شما می رسد. در این مورد، توصیه های خود را در مورد زمینه ای که واقعاً شما را جذب می کند در نظر بگیرید و از آنها به عنوان مبنایی برای بیان ایده های خود استفاده کنید و شروع به توسعه چیزی کنید که مربوط به مهارت های خاص شما است. به عبارت دیگر، پایان نامه را به یک فرصت یادگیری برای توسعه دانش و مهارت در زمینه خاص مورد علاقه خود تبدیل کنید.

اگر به عنوان مثال، جوشکاری را دوست دارید، به سرپرست خود نزدیک شوید و چیزی در مورد کار خود نشان دهید. کاری که ممکن است قبلاً انجام داده باشید یا خودتان ایجاد کرده باشید. شما می توانید کار خود را در قالب تصویر یا واقعی ارائه دهید. به عنوان مثال، یک سازه جوشکاری کوچک.

اپراتوری-سی-ان-سی-در-دکتر-سی-ان-سی

کجا درس بخونم؟

اگر تصمیم گرفته اید که کار با ماشین های CNC کاری است که واقعا می خواهید انجام دهید، سوال بعدی این است که “کجا CNC را مطالعه کنیم”؟

برای گرفتن این تصمیم، ظاهراً باید شرایط زندگی خود مانند بودجه، تعهدات خانوادگی یا اوقات فراغت موجود برای اختصاص دادن به تحصیل را در نظر بگیرید.

در اینجا، ما گزینه های کلی را به شما ارائه خواهیم داد.

دانشگاه یا کالج

همانطور که قبلاً گفته شد، می توانید برای تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه یا کالج فنی ثبت نام کنید. از آنجایی که تحصیلات دانشگاهی بسته به کشور شما 3 تا 5 سال طول می کشد، این یک گزینه ارجح برای بسیاری از فارغ التحصیلان مدرسه در سن 18-19 سال است. معمولا قبل از قبولی در یک دانشگاه مهندسی باید امتحان بدهید و قبول شوید.

آموزش حرفه ای

انتظار می‌رود که آموزش حرفه‌ای به دانش‌آموزان مهارت‌های عملی CNC بدهد که بعداً در محیط واقعی CNC آنها به کار گرفته می‌شود. محتوای آنها از موضوعات و نظریه های مهندسی غیرمرتبط پاک شده است و برای ارائه روش ها و دستورالعمل های عملی و مختص شغل طراحی شده است که دانشجویان را برای کار واقعی آماده می کند.

این احتمالاً مطلوب ترین گزینه برای کسانی است که مصمم به دنبال کردن حرفه CNC هستند یا در حال حاضر در این زمینه هستند و می خواهند مهارت های جدیدی را توسعه دهند. همچنین برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه های مهندسی که تصمیم گرفته اند حرفه CNC را دنبال کنند و می خواهند مهارت های عملی CNC را توسعه دهند به شدت توصیه می شود.

برخی از برنامه‌های آموزش حرفه‌ای حتی حاوی ابزارهای CNC واقعی هستند که به دانش‌آموزانشان این فرصت را می‌دهد تا روی آن‌ها تمرین کنند و قطعات CNC واقعی را بسازند – البته با حضور سرپرست.

آموزش آنلاین

در سال های اخیر، آموزش آنلاین به عنوان یکی از 3 بخش برتر آنلاین پس از بازی و گردشگری توسعه یافته است.

کدام یک را انتخاب کنید بستگی به اهداف شما دارد. به خاطر داشته باشید که CNC طبیعتاً یک زمینه عملی است. بنابراین، خود نظریه – اگرچه برای ارائه یک پیشینه علمی قوی لازم است – ممکن است به طور کامل نیازهای واقعی شما را برآورده نکند.

به آموزش های عمیقی بروید که توسط متخصصان CNC با تجربه واقعی در ماشینکاری CNC ارائه می شود. ماشینکاری CNC خود یک دنیای کامل است که همزمان با سایر حوزه های علمی مانند مهندسی، رفتار مواد، هندسه، محاسبات مرتبط است. هرچه دانش و مهارت‌های خود را بیشتر کنید، بعداً با موفقیت با چالش‌های واقعی در محل کار کنار خواهید آمد. نیاز به زمان، دانش عمیق، مهارت و تجربه طولانی مدت دارد.

آموزش ها و کارگاه های درون شرکتی

گزینه دیگر شرکت در آموزش های درون شرکتی یا کارگاه های ارائه شده توسط شرکت های CNC است.

آموزش های درون شرکتی نوعی آموزش حرفه ای CNC است که ممکن است از نظر محتوا، زمان، مکان و قیمت، انعطاف پذیرتر و متناسب با نیازهای سازمان شما باشد.

اگر بیش از یک نفر در آن شرکت کنند – برای مثال، گروهی از برنامه نویسان یا اپراتورهای CNC که در یک کارگاه ماشین آلات CNC کار می کنند، یک آموزش CNC در شرکت می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

اغلب، آموزش های درون شرکتی با کارگاه هایی با نمایش واقعی روش ها و تکنیک های خاص همراه است. به این ترتیب، نه تنها شما در CNC آموزش می بینید، بلکه می بینید که چگونه تئوری هایی که ممکن است به شما آموزش داده شده باشد، در عمل اعمال می شوند.

در طول آموزش ها و کارگاه های درون شرکتی، شما همچنین فرصت ملاقات با افرادی را خواهید داشت که در این زمینه فعال هستند و دانش عمیق CNC دارند. با شبکه مناسب، پیدا کردن یک شغل خوب در یک شرکت مدرن و شروع بسیار امیدوارکننده با حرفه CNC ممکن است آسانتر و سریعتر باشد.

شرکت ما دکتر سی ان سی آموزش ها و کارگاه های آموزشی را به تکنسین های CNC چندین شرکت در یونان و همچنین دانشجویان مهندسی ارائه کرده است . همه اینها سفارشی شده و در امکانات آموزشی CNC ما میزبانی شدند.

نکات-اپراتوری-فرز-cnc-در-دکتر-سی-ان-سی

روی چه زمینه هایی برای یادگیری ماشین کاری cnc  تمرکز کنم؟

CNC یک حوزه گسترده است و همانطور که در بالا ذکر شد با سایر حوزه های علمی نیز درگیر است. منطقی است که در ابتدا کمی سردرگم باشید که در چه زمینه هایی باید شروع به یادگیری و تمرکز کنید.

باز هم، این به اهداف یادگیری شما بستگی دارد. با این حال، چهار (4) حوزه یادگیری کلی وجود دارد که عملاً تمام اصولی را که شما به عنوان یک متخصص CNC باید بدانید را پوشش می دهد. اینها هستند:

  • نقشه کشی مهندسی
  • فن آوری های تولید
  • فن آوری های ماشین ابزار CNC
  • برنامه نویسی و عملیات CNC

بیایید ببینیم چرا باید هر یک از این زمینه های یادگیری را درک کنید.

نقشه کشی مهندسی

نقشه مهندسی قابل اعتمادترین شکل ارتباط بین مهندسان فردی و تیم های کاری در سراسر جهان است. این نقطه شروع یادگیری فرآیند و منبع اطلاعات اولیه برای یک بخش خاص است که باید ماشین کاری شود. همچنین ممکن است شامل داده هایی در مورد مواد خالی اولیه (سهام)، مانند نوع، اندازه و شکل باشد.

دانش خوب نقشه های مهندسی به شما کمک می کند تا شکل قطعه مورد ماشینکاری، ابعاد فردی آن و تمام روابط موجود بین ویژگی های قطعه آن را تعریف کنید. مطالعه دقیق نقشه مهندسی زمین محکمی را که برای ادامه و اجرای کارآمدترین روش های تولید با در نظر گرفتن همه عوامل حیاتی مانند دقت، بهره وری و ایمنی نیاز دارید، فراهم می کند.

فن آوری های تولید

به عنوان یک برنامه نویس CNC، باید به طور منظم تصمیم بگیرید که کدام مواد، ابزارهای برش، شرایط برش و ابزارهای نگهداری کار را انتخاب و استفاده کنید.

دانش خوب فن‌آوری‌های تولید به شما کمک می‌کند بفهمید که چگونه آخرین فناوری‌های ساخت و روش‌های مدرن مورد استفاده با تصمیم‌های ذکر شده در بالا که به عنوان یک برنامه‌نویس CNC باید بگیرید، ارتباط متقابل دارند.

بنابراین، بسته به فناوری تولیدی که استفاده می کنید، اعتماد به نفس خود را در مورد نحوه تصمیم گیری صحیح در موارد کاری واقعی خود افزایش خواهید داد.

فن آوری های ماشین ابزار CNC

به ناچار باید با ماشین های CNC کار کنید. هرچه بیشتر در مورد فناوری‌ها، سیستم‌ها، سخت‌افزار، ابزار و سینماتیک آن‌ها اطلاعات داشته باشید، برای استفاده کامل از آن‌ها و رسیدن به هدف خود که – همانطور که در بالا ذکر شد – تولید با کارایی، دقت و ایمنی است، مجهزتر خواهید بود. .

فناوری های CNC به سرعت در حال توسعه هستند. به این ترتیب، شما باید ذهنی باز داشته باشید و مایل به یادگیری مداوم باشید، زیرا این به شما کمک می‌کند در مقابل پیشرفت‌ها بمانید، پیشرفت‌ها و روندهای فناوری جدید را در کار واقعی خود بگنجانید، و در نهایت به عنوان یک ماشین‌کار مدرن و رقابتی CNC متحول شوید.

drcnc تمامی خدمات

برنامه نویسی و عملیات CNC (تراشکاری و فرز)

در اینجا، اساساً به برنامه نویسی دستی اشاره می کنیم. و اگرچه امروزه از برنامه نویسی دستی کمتر استفاده می شود و احتمالاً در آینده نیز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، دانش خوب برنامه نویسی دستی می تواند به طور چشمگیری رقابت شما را به عنوان یک برنامه نویس و اپراتور CNC افزایش دهد.

به عنوان یک قانون کلی، به خاطر داشته باشید که مهارت های برنامه نویسی دستی برای برنامه نویسی CAD/CAM اعمال می شود. به عبارت دیگر، برنامه نویسی دستی اساس برنامه نویسی CAD/CAM است و به عنوان منبعی برای توسعه برنامه های نرم افزاری قدرتمندتر عمل می کند.

بنابراین، با سطح خوبی از دانش و مهارت های برنامه نویسی دستی CNC، در موقعیت بسیار بهتری برای استفاده بهتر از نرم افزار CAM موجود و ارتقای کارایی و اثربخشی کلی CNC خود خواهید بود. به طور کلی، دانش برنامه نویسی دستی کلید مهار قدرت نرم افزار CAM است.

برنامه نویسی دستی همچنین شما را مجبور می کند تا تکنیک های برنامه نویسی را تا آخرین جزئیات درک کنید و نظم و سازماندهی فشرده ای را در تهیه برنامه به شما آموزش دهد.

در مورد آخرین روندها در ماشینکاری CNC به روز باشید

فناوری های CNC به طور مداوم در حال ارتقا هستند. شما فقط نمی توانید از پس آخرین روندها بمانید. در مرکز آموزشی CNC، ما همیشه پیشرفت‌های جدید را زیر نظر داریم و محتوای دوره‌ها و برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنیم.خوشبختانه، در عصر اطلاعات، کانال‌ها و راه‌های متعددی برای پیشروی وجود دارد.گروه‌ها و انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها، مقالات، پست‌های وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب بیشترین استفاده را دارند.

این را بدانید ماشینکاری CNC یک زمینه “مستقل” نیست.

این ارتباط نزدیک با تعدادی از موضوعات دیگر در مورد ابزار، سرعت و تغذیه، جک و وسایل، شیوه های راه اندازی کار، اتوماسیون، و مایعات برش… (به نام چند) مرتبط است.

اگر در زمینه CNC مشغول به کار هستید، می توانید آخرین کاتالوگ های تامین کنندگان خود را مطالعه کرده و با جدیدترین ابزارهای برش آشنا شوید. اگر آنها را به دقت مطالعه کنید، منطق انتخاب ابزار برش مناسب را با توجه به موادی که باید ماشین کاری شود، درک خواهید کرد. همین امر در مورد انتخاب تغذیه و سرعت برای تنظیم دستگاه CNC شما نیز صدق می کند.

در مورد نرم افزار CAM، توصیه می کنیم با سناریوهای جدید مدل سازی ماشینکاری آشنا شوید. برای مثال، سبک‌های مسیر ابزار متفاوتی را امتحان کنید که در مورد شما قابل استفاده است. آگاه باشید که نه تنها اثربخشی مسیر ابزار انتخاب شده، بلکه برخوردهای قریب الوقوع را نیز بررسی کنید. همچنین اگر خروجی هایی را که سیستم CAM شما ارائه می دهد، مانند زمان ماشینکاری، کل زمان و غیره بررسی کنید، به شما کمک خواهد کرد.

اگر نیاز به تصمیم گیری برای سرمایه گذاری دارید، کارآمدترین راه حل ها و نه ارزان ترین راه حل ها را در نظر بگیرید. راه‌حل‌های ارزان‌تر ممکن است در ابتدا وسوسه شوند، اما در عمل، احتمالاً برای برآورده کردن نیازهای فعلی و آینده شما کافی نیستند یا در پایان روز مفید خواهند بود.

ماشین‌کار CNC و کار با دستگاه پلاسما

نمایشگاه های تجاری همیشه داغ است! این مکانی است که نه تنها می توانید در مورد آخرین پیشرفت ها به روز شوید، بلکه در کارگاه ها و سمینارها شرکت کنید و با افراد علاقه مند از صنعت ملاقات کنید که ممکن است به شما در اهداف شغلی شما کمک کند! فقط نزدیک شوید و با آنها صحبت کنید. اگرچه ممکن است آنها مشغول اهداف نمایشگاه تجاری خود که توسعه تجارت و فروش است، باشند، به خاطر داشته باشید که به دلیل کمبود متخصصان CNC با استعداد یا مشتاق، آنها به احتمال زیاد علاقه مند به آشنایی بیشتر با شما خواهند بود. تماس اولیه را با مدیران عامل، هم بنیانگذاران، فروشندگان و امثال آنها برقرار کنید و علاقه واقعی خود را به آنها نشان دهید. از آنها بپرسید که آیا می توانید بعد از نمایشگاه تجاری با آنها تماس بگیرید، زمانی که آنها احتمالاً کمتر مشغول هستند، روابط تجاری خود را تقویت کنید و شبکه حرفه ای خود را توسعه دهید. دیر یا زود، این کار شما را جبران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *