ماشین‌کار CNCبودن یک حرفه عملی با استفاده از فناوری ساخت است که قطعات را برای صنایع مختلف تولید می‌کند. به خواندن ادامه دهید تا هشت نشانه را پیدا کنید که نشان می‌دهد شغل یک ماشین‌کار CNC ممکن است برای شما مناسب باشد.

ماشینکار CNC چیست؟

اول، مهم است که بدانید یک ماشین‌کار CNC دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد.

ماشین آلات CNC با ماشین آلات CNC برای ایجاد ابزار و قطعات از فلز، پلاستیک و مواد دیگر کار می کنند. برخی انتخاب می کنند که در نوع خاصی از ماشین آلات، مانند ماشین های فرز، تخصص داشته باشند، در حالی که برخی دیگر با انواع ماشین های مختلف کار می کنند.

بسته به صنعت، ماشین آلات CNC ممکن است وظایف مختلف روزانه را بر عهده داشته باشند. آنها معمولاً اطمینان می‌دهند که ماشین‌هایشان به درستی راه‌اندازی شده‌اند، به درستی کار می‌کنند و قطعاتی را تولید می‌کنند که مشخصات مورد نیاز را برآورده می‌کنند.

ماشین کار cnc در صنایع چوب

دلایل تبدیل شدن به یک ماشینکار CNC

اگر هشت ویژگی زیر شما را توصیف می‌کند، ممکن است یک ماشین‌کار عالی بسازید!

1. شما عاشق کار با کامپیوتر هستید

شما از چالش عیب یابی رایانه ها در مواقعی که همه چیز اشتباه می شود لذت می برید. شما مجذوب کدهای کامپیوتری هستید و می خواهید بیشتر بیاموزید. اگر شیفته فناوری کامپیوتر هستید، ممکن است از شغلی به عنوان یک ماشین‌کار CNC لذت ببرید.

ماشین های CNC تلفیقی از فیزیکی و دیجیتال هستند. ابزارهایی مانند ماشین تراش و آسیاب مواد خام مانند فلزات و پلاستیک ها را با توجه به مشخصات دقیق به قطعات تبدیل می کنند.

کامپیوترها دستورالعمل ها و کنترل دقیق این ابزار را ارائه می دهند. در واقع، کامپیوترها در هر مرحله از فرآیند ماشینکاری CNC نقش دارند. مهندسان مفاهیمی را ارائه می کنند که سپس به عنوان نقشه های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و طراحی به کمک کامپیوتر (CAM) مدل سازی می شوند. سپس این نمایش‌های دیجیتالی سه‌بعدی به G-code ترجمه می‌شوند که سرعت، حرکت و سایر متغیرهایی را که هر ابزار دنبال می‌کند کنترل می‌کند.

یک ماشین‌کار CNC باید بفهمد که در هر مرحله چه اتفاقی می‌افتد و مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید را عیب‌یابی کند. داشتن مهارت های کامپیوتری و انگیزه درک بیشتر آنها برای هر ماشینکار CNC ضروری است.

اپراتوری-سی-ان-سی-در-دکتر-سی-ان-سی

2. به جزئیات توجه می کنید

در ماشینکاری CNC، حتی کسری از یک میلیمتر محاسبه می شود. “به اندازه کافی نزدیک” بودن در واژگان یک ماشینکار CNC نیست.

چه دانستن نرخ های صحیحی که مواد خام باید به ماشین ها وارد شود، چه بررسی نقشه های CAD/CAM برای خطاها، یا انجام تنظیمات ابزارها، جایی برای خطا وجود ندارد. این یک تجارت ماهرانه است که نیاز به توجهی تزلزل ناپذیر دارد تا مواد اولیه هدر نرود، ابزارها خراب نشوند و هر مرحله به درستی دنبال شود.

اگر جزیی‌گرا هستید و به کمال افتخار می‌کنید، یک ماشین‌کار CNC بودن شغلی است که در آن این ویژگی‌ها محور موفقیت هستند.

3. شما عاشق خلق چیزها هستید

از دیدن یک بلوک فلزی که به یک قطعه ساخته شده مطابق با مشخصات دقیق تبدیل شده است، رضایت خاصی وجود دارد. جایی که زمانی چیزی جز یک تکه فلز وجود نداشت، اکنون چیزی ملموس و کاربردی است. در درون این بلوک‌های مواد خام، ایده‌هایی وجود دارد که مهندسان و ماشین‌کاران CNC به جهان ارائه می‌کنند.

یک ماشینکار CNC نقش مهمی در فرآیند ایجاد دارد. شما با یک مفهوم شروع می کنید و اقدامات لازم را برای تبدیل آن به واقعیت فیزیکی انجام می دهید. مثل اینکه یک کیمیاگر، مجسمه ساز و برنامه نویس کامپیوتر باشید.

اگر از فرآیند ایجاد چیزهای جدید هیجان زده هستید، دنبال کردن شغلی به عنوان یک ماشین‌کار CNC ممکن است انتخاب شغلی خوبی باشد.

ماشین‌کار CNC و کار با دستگاه پلاسما

4. شما در مدیریت زمان عالی هستید

مراحل مختلفی در فرآیند ماشینکاری CNC وجود دارد و اغلب فرصت هایی برای کارآمدتر کردن آن وجود دارد. آگاهی از مدت زمانی که هر مرحله ممکن است طول بکشد، زمان بارگیری مواد خام و زمان مورد نیاز برای راه اندازی ابزارهای مختلف، همگی در تعیین مدت زم گر سازمان‌دهی شده‌اید و عاشق کشف راه‌هایی برای افزایش بهره‌وری با انجام تنظیماتی در فرآیند هستید، ممکن است بخواهید شغل ماشین‌کار CNC را دنبال کنید.

مربیانی که نحوه استفاده از دستگاه را به دانش آموزان نشان می دهند.

ماشینکاری CNC یک فرآیند خودکار است، اما رایانه ها محدودیت های خود را دارند. همیشه چیزهایی وجود دارند که باید تعدیل شوند یا مسائل پیش بینی نشده ای. ممکن است این ابزار جدیدی باشد که باید راه‌اندازی شود، یا اینکه بفهمیم چرا شغلی که چندین بار به طور کامل اجرا شده، اکنون با مشکل مواجه شده است.

داشتن ذهنی تحلیلی و توانایی برخورد با یک مسئله از زوایای مختلف مهم است. یک ماشین‌کار CNC بودن به مهارت‌های عملی زیادی نیاز دارد، اما به قدرت مغز نیز نیاز دارد.

6. شما توانایی سازگاری را دارید

به عنوان یک ماشین‌کار CNC، با چالش‌هایی روبرو خواهید شد. این امکان وجود دارد که یک دستگاه توسط شخص قبل از شما به درستی راه اندازی نشده باشد، دستگاه در حال گیرکردن باشد، یا ابزارها احساس سایش ناشی از اجرای مکرر تولید کنند.

کارها همیشه طبق برنامه پیش نمی روند. و مهم نیست که بتوانیم خود را با شرایط وفق دهیم، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

7. شما یک بازیکن تیم هستید

کارگاه های ماشین سازی در مورد همکاری هستند. اگر فکر می‌کنید همه چیز را می‌دانید، احتمالاً راه دوری نخواهید داشت و ممکن است دوستان زیادی پیدا نکنید. اما اگر عاشق به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و یادگیری از کسانی هستید که تجربه بیشتری دارند، یک ماشین‌کار CNC به شما این امکان را می‌دهد که در همان حرفه ماهر با دیگران ارتباط برقرار کرده و رشد کنید.

اگرچه بسیاری اوقات ممکن است فقط شما و یک ماشین باشید، اما همه شما بخشی از یک تیم در موفقیت کار خود هستید.

8. اخلاق کاری خوبی دارید

کار درکارگاه سی ان سی همیشه آسان نیست. در راه اندازی و راه اندازی ماشین ها و همچنین مقابله با مشکلات هم به استقامت ذهنی و هم جسمی نیاز دارد.

بسیاری از کارها تکراری هستند. نیاز به نظم و انضباط و توجه دقیق به جزئیات دارد. و نیاز به تمرکز و توانایی رویارویی با هر چالشی دارد. برای کسانی که در چنین محیط های کاری پیشرفت می کنند، حرفه ای به عنوان یک ماشین کار CNC ممکن است مناسب باشد.

چگونه یک ماشین‌کار CNC شویم

ماشینکاری CNC یک حرفه بسیار تخصصی است. داشتن دیپلم دبیرستان یا GED معمولاً برای تبدیل شدن به یک ماشین‌کار و همچنین آموزش خاص، چه در حین کار یا از طریق یک برنامه آموزشی رسمی، لازم است.

در دوره هایی که برای ماشین کاران وسی ان سی کاران برگزار میشود میتوان به مباحث زیر اشاره نمود.

برخی از دروس تدریس شده در این برنامه عبارتند از:

  • مهارت های اولیه ماشین آلات
  • ریاضیات، مواد و تعمیر و نگهداری
  • تفسیر طرح‌ها/طرح‌بندی شغل
  • ماشینکاری دستی روی ماشین تراش
  • ماشینکاری دستی :

ماشین‌کار CNC

مشاغل فعال ماشین آلات CNC

در این مرحله، ممکن است تعجب کنید، “چه مشاغلی در صنعت CNC وجود دارد؟” در اینجا چند نمونه از نقش های سطح مقدماتی و پیشرفته که معمولاً توسط افرادی که در زمینه کنترل عددی کامپیوتر آموزش دیده اند دنبال می شوند آورده شده است:

سطح ابتدائی

  • ماشینکار CNC
  • اپراتور CNC
  • بازرس قطعات ماشینکاری شده

پیشرفته

  • اپراتور CNC
  • بازرس کنترل کیفیت
  • مهندس طراح
  • مونتاژ کننده مکانیکی
  • برنامه نویس CNC

بسیاری از فارغ التحصیلان ما به عنوان تکنسین های سطح ابتدایی یا سایر نقش های پایه شروع به کار می کنند. مانند هر صنعت دیگری، با گذشت زمان، ممکن است بتوانید با کار سخت در حرفه خود پیشرفت کنید. اما کسب تجربه و اطلاعات از متخصصین هر زمینه ای لازمه پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *